חתונתה של חוטובלי
חתונתה של חוטובלידובר ח"כ חוטובלי

כמויות גדולות של מזון מושלכות לפח באירועים גדולים. בתום אירועים כדוגמת חתונות וכנסים, האוכל שנותר הולך לאשפה. מאידך ישנן משפחות רבות שאינן מצליחות לסגור את החודש ולהן אין את הפריבילגיה לזרוק אוכל.

בעלי שמחות המודעים לכך שגם באירוע שלהם כמו בכל אירוע תישאר כמות גדולה מאוד של אוכל, פונים לארגוני צדקה על מנת שיאספו את המזון שנותר ויחלקו אותו למשפחות נזקקות.

אתמול נערכה בחוות רונית חתונתה של סגנית השר ציפי חוטובלי. יחד עם אלפי האורחים הגיעו גם צוות של 'קרן הצדיק הרב אריה לוין', שהוזמנו על ידי הכלה והמשפחות כדי לאסוף את המזון שנותר מהאירוע ולחלקו לנזקקים.

"הגענו עם משאית קירור עמוסה בכלים ריקים ומלאנו לתוכם בערך חמש מאות מנות, כמובן בהתאם לתקנות משרד הבריאות", אומר אהרון בן נאה מנהל הקרן. "אמנם רשומים אצלנו לא מעט משפחות נזקקות, אך השגנו עבורם הרבה מאוד אוכל שיחולק היום. ציפי חוטובלי הודתה לנו ואמרה לנו שזה משמח לדעת שמה שנותר מהאוכל של החתונה יחולק לנזקקים".

לדבריו, "אתמול יצרו איתי קשר אחת המשפחות שאנחנו מעניקים להם סיוע לאורך התקופה האחרונה, וביקשו לקבל אורז משום שסיימו את המשלוח האחרון שהבאנו. אמרתי לאם המשפחה בשמחה כי יש לנו הרבה בשר מחתונתה של ציפי חוטובלי. היא הגיבה בהתרגשות גדולה ואמרה לי שלמעלה מחודש הם לא קנו בשר והם מתביישים לעדכן את הוריהם במצבם הכלכלי הקשה ולבקש סיוע".

'קרן הצדיק הרב אריה לוין' הוקמה לפני כעשור ואוספת  עודפי מזון עבור נזקקים בוגרי ישיבות ההסדר. ההתקשרות עם הקרן פועלת באופן דיסקרטי בכדי למנוע פגיעה ברגשותיהם של הפונים לעזרתה.