בכנס מיוחד לציון 60 שנה למכללת גורדון הועלתה בפני פאנל המשתתפים שאלת היחס התקשורתי לעולם החינוך.

את הדיון שהתקיים באודיטוריום בחיפה הנחתה טליה פז קינן (ערוץ 10) והשתתפו בו ד"ר מיכאל (מיקי) מירו – מנהל קול ישראל, חיים יבין,  אלי לוי – כתב אזור חיפה בערוץ 10, רולי קירשטיין – עורך בידיעות חיפה, וד"ר ארנת טורין – ראש החוג לתקשורת במכללה.

הראשון שענה לשאלתה של פלד קינן "אם זה כ"כ מעניין אז למה זה תמיד בסוף"? היה חיים יבין שאמר באופן נחרץ:  "החינוך משעמם". לדבריו "זה נושא משעמם ובגלל זה הוא בסוף הליין-אפ. למרות שאנשים חושבים שחינוך הוא נושא חשוב ביותר. אבל למה נדמה לכם שהטלוויזיה מתעסקת בדברים חשובים? התקשורת נועדה לבדר אותנו. בטלוויזיה או ברדיו מתעסקים בדברים ש"מוכרים". ישנם פורומים אחרים שבהם חייבים להעלות את הנושא".

אלי לוי טען כי "השאלה מה זה חינוך. אם זה ילד שהרביץ למורה או זרק כסא מהחלון וזה הצטלם במצלמות האבטחה – זה יכול גם לפתוח מהדורה. כשאתה מנסה לשווק אייטמים "חיוביים" על דברים שקורים – זה קשה מאד. אולי במהדורות של החגים אפשר יהיה לראות תלמידים שהשתתפו בקורס רובוטיקה. אלימות נגד מורים, מורים שנעצרו בחשד לפלילים, דיונים בבתי משפט – זה סקסי.גם עכשיו, עם מבחני הבגרות – אם התלמידים לא היו יוצאים למאבק – זה לא היה מקבל התייחסות. זה באמת מתסכל שלא נכנסות ידיעות אבל בגלל זה כדאי להעלות אותם באינטרנט. התנהלות הציבור חשובה כדי שהתקשורת תדווח".

מיקי מירו: "שוויון בנטל? מדברים על הגיוס אבל לא על החינוך. אני הוכחתי השכם והערב שיש רצון לציבור לשמוע ושאפשר להיות יצירתיים (בתכנית "שעת חברה" ברשת ב'). חינוך רע יביא לאזרחים לא טובים ולפוליטיקאים לא טובים. חשוב לבחון את ספרי הלימוד".

ד"ר ארנת טורין, ראש החוג לתקשורת במכללת גורדון, אמרה ש"אנחנו דווקא בעד המשעמם. אנו אנשי החינוך דווקא רוצים לשעמם את פני האומה". עוד טענה כי "יש גם בעיה עם הסטריאוטיפ של המורה בתקשורת: הוא תמיד עילג/ת צועק/ת לבוש/ה בבגדים אנכרוניסטים... ויש ויכוח מהותי על תפקיד התקשורת".  טליה פז קינן העירה – "מטרתה לחשוף עוולות וקילקולים. לא להעלות את מעמדו של המורה. לשם כך אולי כדאי שייקחו משרד יחסי ציבור...".

בתגובה לכל אלה אמר חיים יבין: "אפשר לומר פה הרבה דברים מתחסדים – אין קשר בין השידור והתקשורת ובין הצרכים החשובים ביותר של החינוך. אתה משרד כדי לבדר וכדי לתת אינפורמציה בסיסית. לא יעזרו כל הדברים קורעי הלב שמשמיעים על החינוך".

מירו לעומתו טען ש"דווקא ברדיו זה מעלה את הרייטינג"

יבין השיב לו ואמר: "לא הרדיו תופס את המקום הראשון אלא הטלוויזיה. והיא לא עוסקת בחינוך. הכלים שחלים על השידור הציבורי חלים על סופרמרקט. אתה קונה מה שאתה אוהב ומה שאתה רוצה. מה זה רייטינג? זה מודד מה אתם רוצים לראות. מה מעניין. מה שעובד זה 'האח הגדול'".

מירו התנגד: "לא מסכים. יש גם איכותיות ולא רק כמותיות. אם ככה אולי אני טעות סטטיסטית".