הקלות בביטוח הלאומי
הקלות בביטוח הלאומיפלאש 90

כרמלה טרבולסי, אם ל-11 ילדים, נפגעה לפני שנה וחצי בתקרית הירי בו נהרג מאש חיילי צה"ל, הרב דן מרצבך ז"ל.

טרבולסי נפצעה קשה ברגל והפכה לנכה. מאם מפרנסת וגננת מצליחה היא הפכה לאישה מרותקת. לפני כשלושה חודשים קיצצו לה בביטוח הלאומי את כל אחוזי הנכות ומאז היא לא מקבלת את הקצבה לה היא זכאית.

לערוץ 7 היא אומרת שנעשה לה עוול, "אני הולכת בלי סוף לטיפולים ברגליים ובכתפיים, ממש בקושי הולכת. הייתי על כיסא גלגלים ועכשיו רק עם מקל. בהתחלה המדינה עטפה אותי, שלחו לי עוזרת ומבשלת, בת שרות, נתנו לי משכורת אבל לאט לאט הורידו את הכול".

לטענתה, מצבה הרפואי לא השתנה ויש לה חוות דעת של רופאים המוכיחות את זה, "אומרים לי שאני לא פצועה ושאלך לעבוד, אבל אני בקושי יכולה לעבוד, אני קמה ונחה. מנהל מחלקה בהדסה קבע במפורש שאני צריכה לעשות מדי יום פיזיוטרפיה, פתאום מחליטים שלא מגיע לי טיפולים, הם אומרים לי שגם לתאונת עבודה יש מקסימום משכורת של שלושה חודשים, האם אני נחשבת לתאונת עבודה?", היא שאלה.

בעלה של כרמלה, פנחס טרבולסי, אומר לערוץ 7 כי מישהו ניסה להכשיל אותם בוועדה של הביטוח הלאומי, "היה שם רופא ערבי, הוא לא מדד כלום, ראו שני מתנחלים והחליטו להתנכל להם, החליטו להוריד את כל אחוזי הנכות, כבר שלושה חודשים אנחנו בלי הכנסות".

ערוץ 7 פנה למחלקה לנפגעי איבה בביטוח הלאומי, ומשם נמסר כי לגברת טרובלסי נקבעו אחוזי נכות זמניים שהסתיימו, היא יכולה לערער ולהגיש מסמכים רפואיים. כמו כן בתקופה הזמנית שבה היא אינה עובדת יש ביכולתה לפנות למחלקת אבטחת הכנסה כדי לקבל סיוע.

מדוברות הביטוח הלאומי טרם נמסרה תגובה והנושא נמצא בבדיקה.