לוקח בחשבון תגובות נזעמות. הרב שי פירון
לוקח בחשבון תגובות נזעמות. הרב שי פירוןפלאש 90

שר החינוך, הרב שי פירון (יש עתיד), מודה כי בחינת הבגרות במתמטיקה שהתקיימה בשבוע שעבר היתה קשה עבור תלמידי התיכונים ברחבי הארץ.

בתשובה לשאילתה שהגיש ח"כ מסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל), השיב שר החינוך כי "המבחן אכן היה קשה. כל מבחן נבדק על ידי 7 מורים לפני הבחינה. הבחינה הזו אושרה על ידי 7 מורים", סיפר.

השר פירון טען עם זאת כי לא ראוי שבחינות מסוג זה ייגרמו למפח נפש בקרב התלמידים. "כשנער או נערה משקיעים אנרגיות ושיעורים פרטיים ויש מפח נפש, זה גורם שפחות תלמידים ייגשו לחמש יחידות וירצו להצטיין. אנו צריכים למצוא איזון בין רמת לימודים נאותה לחוויות של הצלחה", אמר.

"לכן, למרות שיכולתי לומר שבכל שנה לאחר הבחינות אומרים שהבחינה הייתה קשה, אני אכן חושב שזה צריך להיראות אחרת. צריך למצוא איזונים. ביקשתי להגיש לי תוך שבועיים, לאחר מדגם בדיקות, תשובה האם באמת בתוצאות רואים פגיעה בממוצע לעומת שנים קודמות. אם יתברר שיש פגיעה נמצא דרך לתקן. עוד לא החלטנו אם זה יהיה פקטור או התחשבות בציון השנתי".

שר החינוך הוסיף כי צוות בראשות מנכ"לית המשרד דלית שטראובר, יציג בתוך כחודש מהם השינויים שיוטמעו לקראת בחינות הבגרות הבאות וימנעו מצב של בחינה קשה.