מלחמת לבנון השניה
מלחמת לבנון השניהצילום: פלאש 90

אמו של רב סרן בנייה ריין הי"ד שנפל במלחמת לבנון השנייה, חגית ריין, לא רגועה מאז הודיעו על הקיצוצים הצפויים באימונים ובימי מילואים.

ריין, שמסתובבת מדי שבוע בבסיסי צה"ל השונים ומעבירה שיחות מוטיבציה חוששת מהבאות, "הם רוצים לקצץ באימונים ומילואים, זה מחזיר אותי ל-2004, גם אז קיצצו וב-2006 תפסו אותנו לא מוכנים".

"שילמנו במלחמת לבנון השנייה מחירים רבים וגם אישיים. אני לא מוכנה שיהיו עוד אמהות כמוני בגלל שלא התאמנו מספיק".

היא משוכנעת שפחות אימונים זה אומר יותר הרוגים, "תהיה מלחמה, לא יודעת מתי אבל זה יגיע, ובמלחמה תמיד נהרגים. אני לא האמא השכולה האחרונה, אבל אפשר להקטין".

"להוריד ימי מילואים, זה אומר יותר הרוגים. אחרי מלחמת לבנון השנייה, לא עניין אותי וינגורד או וועדות חקירה, אבל כן נפגשתי עם הרמטכ"ל אשכנזי והבטיחו לי שדברים ישתנו. לצערי היום יש שוב אוירה של שקט של שלום, הציבור שכח את הטילים בדרום".

"גם שר האוצר שהיה כתב בעיתון במחנה, אני לא יודעת אם הוא ממש יודע מה זה צבא, הם מביאים את קלינטון לנאום במרכז פרס, בחצי מיליון שקל, אבל אסד פתאום יכול לחטוף קריזה".

ריין לא מצליחה להבין איך תכנית הקיצוצים בצה"ל עוברת בשקט, "אני פשוט צובטת את עצמי, לא מאמינה, הם לא מבינים שזה חיי אדם".

"הבן שלי צריך עכשיו לצאת למילואים, אמרו לו שכנראה המילואים מבוטלים. גם במלחמת לבנון השנייה, הבן שלי אמר לי שהיו חיילים שלפני המלחמה לא עלו הרבה זמן על טנקים, גם אז חשבו שאנחנו במזרח תיכון חדש, אז הנה חטפנו חזק".

"אני מסתובבת מדי שבוע בכמה בסיסים ונותנת שיחות. יש לנו מפקדים מצוינים וחיילים מצוינים אבל תנו להם את האמצעים להלחם, הלוואי ואתבדה ולא תהיה מלחמה".