דנקנר
דנקנרפלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, דחה היום (א') את בקשת הפירוק של אי.די.בי.

השופט אורנשטיין העניק לבעל השליטה, נוחי דנקנר, ארכה של חודשיים לצורך מכירת כלל ביטוח. אם דנקנר לא יצליח במשימה יכונסו אסיפות נושים לאישור מהלך השתלטות על הקונצרן.

השופט אורנשטיין מתח ביקורת חריפה על שני הצדדים לתיק אשר לדבריו "מגישים בקשות" במקום להידבר זה עם זה ולהגיע להסכמות לטובת כל הצדדים.
 
"במקום לנהל משא ומתן אתם יושבים במגדלים בעזריאלי ומגישים בקשות במוצאי שבת. הבנתי שהצדדים מפחדים להידבר שמא זה יתפרש כהודאה של החברה שהיא בקשיים", אמר בפתיחת הדיון והורה להפקיד את 800 מיליון השקלים שצריך לשלם לנושים של החברה בנאמנות עד סוף אוגוסט בידי המשקיף עורך דין חגי אולמן שימונה למשקיף גם באי.די.בי אחזקות.

"בסוף השבוע הוגשו כתבי התחייבות מצד דנקנר ואלשטיין.  אין בכתבי ההתחייבות לשנות את התמונה. הדברים אינם מתווה שבית המשפט יכול לתת להם משקל הולם. בית המשפט שב וקורא לצדדים להגיע להסכמה רחבה. מצופה כי הצדדים יגלו בגרות ואחריות בשים לב לגורל כספי הציבור, צריך לפעול להסדר מוסכם, להתעלם ממשקעי העבר", אמר השופט.

השופט קבע, כי "יש לקבוע כושר פירעון לאי.די.בי פתוח לא רק בשווי נכסים אלא גם יכולתה לעמוד בהתחייבויתיה עד מחצית 2014. אם לא יובטח תזרים באמצעות מימוש נכסים אי.די.בי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. אי.די.בי חייבת לממש מחצית מכלל ביטוח. החלטתי לאפשר לאי.די.בי למצות את מאמציה לממש נכסים ובראשם כלל ביטוח. אני קוצב פרק זמן למכירה עד ה-22.8 כלומר חודשיים".