שמועות הדו קיום בשומרון הגיעו לתקשורת הערבית

קמפיין ההסברה המוכיח דו קיום ישראלי פלשתיני במפעלי השומרון פורץ גם לתקשורת הערבית. מאמצי ההסברה של מועצת שומרון משתלמים.

שמעון כהן - ערוץ 7 , ג' בתמוז תשע"ג

אל מול הקריאות הבינלאומיות להחרמת תוצרת ישראלית המיוצרת במפעלי השומרון מתחזק הקמפיין ההסברתי המוכיח כי דווקא הפלשתינים הם שייפגעו ראשונים מהחרמת המפעלים.

הקמפיין המדובר הגיע גם לטלוויזיה הערבית הבינלאומית 'אל חורא' המשדרת ל-22 מדינות ערבית ול-10 מדינות מערביות. כתבת התחנה הגיעה לאזור התעשייה ברקן, ראיינה פועלים ומנהלי עבודה, ובהמשך גם את ראשי מועצת שומרון המדגישים את השותפות ודו הקיום המתרחש בפועל במפעלי השומרון.

יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון והממונה על ההסברה, מסביר את מהלך ההסברה מול העולם הערבי: "ההסברה היא זירת מלחמה לכל דבר – בתוך המדינה, באירופה וגם במדינות ערב. בסופו שליום הערבים הם חלק בלתי נפרד מהסכסוך, פעילות הסברתית רחבה מול גורמים רלוונטים במדינות ערב היא אסטרטגית ושם גם עיקר המאמץ הוא להביא לידיעת הציבור הרחב ומעצבי דעת הקהל את העובדות האמיתיות על המציאות בשטח".

לדבריו, "ההסברה בנושא החרם על מוצרים המיוצרים ביו"ש חשובה במיוחד. בעיני ציבור הולך וגדל בעולם הערבי אין אבסורדי מהחרם, לאור העובדה שערביי יו"ש הם הראשונים שמתפרנסים בפארקי התעשייה לצד אלפי יהודים והם גם הראשונים שעלולים להיפגע מאותו חרם".