מעלה לבונה
מעלה לבונהאתר היישוב

נטלי כהן, תושבת מעלה לבונה שבבנימין, נוסעת מדי יום לעבודה בירושלים, היא מעדיפה להחנות את הרכב במחצית הדרך ולעשות את שארית הדרך באוטובוס.

לפני מספר ימים היא השאירה את הרכב בחנייה שליד תחנת הדלק במעבר מכמש, כשהיא חזרה כבר לא היה רכב.

לערוץ 7 היא מספרת כי האירוע היה במהלך ביקורו של אובמה בישראל, יום בו מומלץ לנהגים למעט את נוכחותם ברחובות ירושלים. כיוון שכך בחרה להשאיר את רכבה בתחנת הדלק, אך "כשחזרתי בעשר בלילה לא היה לי כבר אוטו".

לדבריה בשיחה עם המתדלקים שבמקום נאמר לה כי התופעה שכיחה מאוד ואחת לחודש לערך נגנב רכב מהמקום. כהן התקשרה למשטרה, "הגיעה ניידת. מסרתי עדות, אבל אמרו לי שאין מה לעשות וכנראה הרכב כבר נמצא ברשות הפלשתינית מפורק לחתיכות והחלקים כבר נמכרו. הרכב היה ישן אז לא היה ביטוח".

שלושה שבועות החזיקו מעמד נטלי ובעלה, אלי, ללא רכב כשהם מסתמכים על טרמפים בלבד, "בעלי ראה שקשה לי שאני חוזרת מאוחר, הוא הפתיע אותי וקנה לי אוטו, אמנם אוטו פשוט אבל מבחינתי זו הייתה הצלה".

בסופה של השיחה מעבירה נטלי כהן מסר לכל תושבי יו"ש: אל תחנו רכב בחניון מחוץ לשטח של יישוב, "אני לא מחנה בתחנת הדלק יותר את הרכב. או מחנה בתוך היישוב עפרה או בתוך מגרון, אני מקווה שעגמת נפש כזאת לא תעבור יותר על אף אחד".