כמה פעמים נתקלתם בתופעה הזו, כשאתם נוסעים בכבישים בינעירוניים, לפתע נעמד לו יהודי ליד צומת, חונה בצד הדרך ויוצא לתפילת מנחה.

גם בסתם כביש מדובר בסכנה גדולה, אולם בכביש 6 ('חוצה ישראל') זה פשוט בלתי אפשרי. אין היכן לעצור באמצע הכביש הסואן ומדובר גם באיסור חוקי.

הרב שמואל רוזנברג, שליח חב"ד, הקים בשנה האחרונה את בית חב"ד בצפון בשתי תחנות, בצומת גולני ובצומת מחניים, המעניקות אפשרות לכל נוסע לעצור ולהתפלל בנחת ובהיתר, אך על כביש 6 עצמו לא היה היכן לעצור ולהתפלל.

הרב יצחק דוד גרוסמן, רב העיר מגדל העמק שבצפון, פנה אל אודי סביון מנכ"ל דרך ארץ וביקש ממנו היתר להקים בית כנסת נייד בחניון המרווח של כביש 6, העומד לרשות הנוסעים, בין מחלף בקה למחלף עירון.

הפרוצדורה לא הייתה קלה. סביון פעל בכל המישורים כדי להעניק את האפשרות לרוצים להתפלל, בעודם בנסיעה. הפנייה הועברה בצינורות הדרושים ידיים וזכתה גם לברכת קצין הבטיחות של דרך ארץ, נתי עזיזה.

כך, ביום ראשון השבוע, הונח מבנה הנייד המפואר בכביש חוצה ישראל, לשמחת המניין הראשון שנערך בשעות הצהריים, עם תפוסה מלאה של אנשים שנעצרו לראות את המבנה המודולרי העומד על גלגלים, ואשר ישמש כבית הכנסת של הנוסעים.

שליח חב"ד, הרב שמואל רוזנברג, שלקח על עצמו את ניהול המקום אירח את ראשוני הבאים והבטיח כי תוך תקופה קצרה, בכוונתו לתפעל את המקום 24 שעות.

מנכ"ל דרך ארץ, אודי סביון אמר, כי הוא שמח על התרומה הצנועה שלו למען נוסעי חוצה ישראל. "הבטחתי לרב גרוסמן כי נקים גם בית כנסת כזה בכיוון ההפוך, דרומה, ואנחנו נשתדל לבצע זאת בהקדם".

הרב גרוסמן ברך על התוצאה המבורכת ואמר, כי "כמה תפילות זקוקים הנוסעים בדרכים, להגיע לשלום למחוז חפצם. אין ספק, כי בית הכנסת הזה יגן ויסוכך על הכביש ונוסעיו".

חברת דרך ארץ אף הבטיחה שילוט והכוונה לבית הכנסת הממוקם בחניון כביש 6 בסופו, כך, שכל נוסע יידע את הקילומטרים הצפויים לו עד לבית הכנסת הסמוך.