זעם משותף לח"כים החרדים
זעם משותף לח"כים החרדיםפלאש 90

אמירותיו של נגיד בנק ישראל בדבר הילודה החרדית הוציאו את חברי הכנסת החרדיים משלוותם.

ח״כ מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "חמור מאוד שמסע השיסוי וההסתה נגד הציבור החרדי נמשך ומגיע גם לדרגים הנחשבים כמקצועיים. דבריו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר חמורים מאוד, ראויים לכל גינוי והוקעה. לא מפתיע הדבר שלאחר הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים, יש מי שמבקש בצורה גלויה ושאינה משתמעת לשתי פנים - פשוט לחסל אותם.

"הילודה החרדית המבורכת היא זו ששומרת על המאזן הדמוגרפי היהודי במדינת ישראל. יש לעודד זאת ולא לגדוע את הענף עליו יושבת מדינת ישראל.

"מן הראוי כי אדם מכובד ובמעמד שכזה יחזור בו לאלתר מדבריו הבוטים אשר מזכירים  את ימי פרעה במצרים שאמר, כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו״

גם ח״כ יעקב אשר אמר בתגובה לדבריו הבוטים של נגיד בנק ישראל כי "מצער מאוד שגם נגיד בנק ישראל היוצא סטנלי פישר מצטרף לאווירה שמנסים גורמים שונים ליצור סביב הציבור החרדי".

"לא בונים דמוגרפיה על פי נתונים כלכליים, ומוטב שבנק ישראל ומשרד האוצר ידאגו לכלכלת ישראל באמצעים העומדים לרשותם",

"באשר לציבור החרדי", מוסיף ח"כ אשר, "שידאגו שאותם אנשים שיוצאים לשוק התעסוקה יוכלו להתקבל במקומות עבודה ממלכתיים למשל בבנק ישראל וכדומה ואת אותו ציבור שלומד תורה שיעזבו לנפשו. לא מזה תבנה כלכלת המדינה".

כזכור, במסגרת נאום פרידה שנשא בכנס שהתקיים לכבודו במרכז הבינתחומי בהרצליה, הסביר  פישר כי ישנן מספר בעיות במשק הישראלי.

"המשק ניצב בפני הרבה אתגרים, שזה בעצם מילה יפה לבעיות", הסביר פישר. "העוני אצלנו הוא סיפור מרכזי. יש עוני בלתי נסבל אצל הערבים והחרדים. צריך לטפל בזה. נכון שחלק גבוה מכך נובע מהמסורת או ההתנהגות של הקהילות - כמו ההשתתפות בשוק העבודה, אך אנחנו חייבים לעודד אותם לצאת לשוק העבודה וזה קורה עכשיו.

וכאן באה שורת המחץ. "בעיה נוספת היא הבעיה הדמוגרפית", טען פישר, "שיעור הצמיחה של האוכלוסייה החרדית הוא 4.2%, שמשמעותו היא כי תוך 17 שנים האוכלוסייה החרדית תכפיל את עצמה. האוכלוסיה הערבית מכפילה את עצמה תוך 25 שנה, בעוד שאצל שאר האוכלוסייה שיעור הגידול הוא 1.7% - מה שאומר שלוקח לה 40 שנה להכפיל את עצמה. אם המגמות ימשיכו - תוך 50 שנה האוכלוסייה החילונית תהיה מיעוט".

פישר לא התבלבל והסיק: "זה לא יכול להמשיך".