אביתר בורובסקי הי"ד
אביתר בורובסקי הי"דבאדיבות המשפחה

לבית המשפט הצבאי בשומרון הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד סלאם זעל, בן 24 מאזור טול כרם שרצח את אביתר בורובסקי מיצהר, בצומת תפוח לפני כחודש וחצי.

על פי כתב האישום, זעל תיכנן לרצוח יהודי בדקירות סכין. לאחר הרצח נטל את אקדחו של בורובסקי וירה במנוסתו אל חיילים שהיו במקום. מעצרו של זעל הוארך עד תום ההליכים נגדו.

בתאריך 30 באפריל סמוך לשעה 8:00 בבוקר הגיע המחבל לתחנת ההסעה בצומת תפוח, כשהוא חמוש בסכין, תקף את בורובסקי בן ה-31 ופצע אותו פצעים קשים.



לאחר מכן לקח את נשקו של בורובסקי - מסוג אקדח, וביצע ירי לעבר כוח משמר הגבול שהיה בסמוך למקום. לאחר שירה כדור אחד נתקל המחבל במעצור באקדח, ובאותה עת לוחם מגב שהיה בתצפית הגיב בירי לעבר המחבל. לאחר שניות ספורות הצטרף לירי מפקד המחסום תוך כדי הסתערות. כתוצאה מהירי ניטרלו השניים את המחבל.



צוות מד״א הגיע למקום התחיל טיפול והחייאה אך לאחר מספר דקות נאלץ לקבוע את מותו. חובש מג״ב של גדוד אלון העניק טיפול ראשוני למחבל שפונה לבית חולים במצב קשה.

שלושה שבועות לאחר הפיגוע העבירה משטרת ישראל לידי האלמנה צופיה את מכשיר הטלפון הנייד של בעלה המנוח.

את חסרון המכשיר גילתה המשפחה מיד עם תום ימי השבעה, כאשר הועברה לידיה חבילה ובה חפציו האישיים של אביתר שנאספו בזירת הרצח, מלבד תעודת הזהות ומכשיר הטלפון הסלולרי. היעלמות המכשיר גררה עוגמת נפש רבה לבני משפחתו של הנרצח. בטלפון היו מאות תמונות וסרטוני וידאו של המנוח עם רעייתו וילדיו, ולכל אותם חומרים יקרי ערך לא היה גיבוי במקום אחר.