ירושלים
ירושליםקובי פינקלר

"בשל מספר אירועים מרכזיים המתקיימים בירושלים במקביל ישנה תפוסה כמעט מלאה במרבית בתי המלון ברחבי העיר" אומרת סימי מור, מחזיקת תיק תיירות וקשרי חוץ בעיריית ירושלים.

לדבריה כמדי שנה וועידת הנשיא תביא לעיר כ – 3000 אורחים, כמחציתם מרחבי העולם ואלה דאגו לשריין חדרים בבתי המלון ברחבי העיר. לחגיגת ועידת הנשיא המתקיימת בשבוע הבא, בתאריכים 18-20 ביוני מתווסף השנה גם מרוץ הפורמולה שמביא לעיר אלפי תיירים ומבקרים ואם זה לא מספיק, מגלה מור, בימים האחרונים נרשמה תפוסה כמעט מלאה על רקע משחקיה של נבחרת ישראל הצעירה, פסטיבל האור שעדיין מתקיים ומשך לעיר אלפי תיירים מרחבי הארץ כמו גם ועידה מתוכננת של קרן קיימת לישראל בשבוע הבא ואליה יגיעו מאות אורחים מחו"ל.  

מדיווחים שהתקבלו מבתי המלון כבר בימים שלפני הוועידה כמעט ולא ניתן למצוא אף סוויטה פנויה במלונות בירושלים, ובשמונה בתי מלון בעיר כבר נרשמה תפוסה מלאה. ממוצע התפוסה בבתי המלון בעיר בתקופת וועידת הנשיא בשנים קודמות היה 65% אולם לדברי סימי מור התפוסה השבוע מגיעה ל-75%-  80% תפוסה ממוצעת בכלל המלונות ברחבי העיר. לדברי מור השנה גם מלונות קטנים דוגמת מלון ג'רוזלם אין במרכז העיר זוכה לתפוסה מלאה ומלון מונטיפיורי במרכז העיר נותר עם מלאי מצומצם של חדרים.

בבנייני האומה, שם ייערך עיקר הטקס "פונים אל המחר" – ועידת הנשיא החמישית בחסותו של הנשיא שמעון פרס החוגג יום הולדת 90, מתאימים את האולמות השונים לאירוח עשרות הפאנלים והמושבים שמרכיבים את הוועידה, והמקום אף עובר עיצוב מחודש לכבוד האירוע. לצורך אירוח וטיפול באורחים, נשכרו מאות דיילים ודיילות, וצוותים מיוחדים של משרד החוץ ילוו את האורחים רמי-הדרג. בדומה לוועידות הקודמות, גם בוועידת הנשיא 2013 ייקחו חלק זה לצד זה מנהיגי עולם, הוגי דעות ואנשי מעשה, סופרים ומדענים, אמנים ואנשי דת, ראשי המשק והכלכלה, יזמים, וכן נציגים מדור המנהיגות הבא.

"זה מעודד ומשרה אופטימיות ותקווה שירושלים  הופכת לעיר שוקקת וחגיגית מתמיד, גדושה בתיירים ובאורחים מכובדים ורמי-מעלה מכל חלקי הגלובוס. המבקרים והתיירים בעיר נהנים מאירועים איכותיים באולמות וברחבי העיר וירושלים נהנית מתיירות ענפה שתורמת רבות לעיר ולתעשיית התיירות שלה"  אומרת סימי מור.

ועידת הנשיא ומרוץ הפורמולה יוצרים כאמור פעילות תיירותית ענפה בירושלים שכן תייר לן בעיר בממוצע שלושה עד חמישה לילות ומשלם 250 עד 350 דולר ללילה. מעבר לכך, מדובר בתיירים שצורכים שירותים איכותיים ובסה"כ בממוצע משאיר כל תייר בעיר סכום של כ-  1,500-2,500 דולר לחופשה. לא פחות חשוב מרוץ הפורמולה וועידת הנשיא כמו גם הפסטיבל ומשחקי הכדורגל של נבחרות אירופה בירושלים תורמים למיתוגה של ירושלים כעיר תיירותית.