שמעון פרס
שמעון פרסצילום: פלאש 90

ביום שלישי הקרוב יצויין בארץ, ומסתבר שלא רק בה, יום הולדתו התשעים של נשיא המדינה שמעון פרס. כלי התקשורת נערכים בפרומונים נרחבים לקראת הדיווחים הנרגשים מזירת האירועים, ואולם יש גם מי שנערך אחרת.

הביקורת על הפאר וההדר, השקעת המיליונים באירוע החגיגות נשמע בקול ענות חלושה בתקשורת, אך נראה שהרחוב הישראלי רואה את הדברים מעט אחרת.

גורם עלום הפיץ היום הודעה על מה שהגדיר כ"טקס נוסף ויותר עממי לכבוד חגיגות התשעים של מנהיגנו הדגול נשיא המדינה".

בהודעתו ציין הגורם כי הטקס "מיועד לנו, המוני הנתינים, שלא הוזמנו לטקסים המרגשים והמפוארים".

בהמשך הדברים נכתב כי "בוונתנו לערוך טקס מרגש לא פחות לא הרחק מבית הנשיא, במקום שיותר לנו על ידי המשטרה, בו המוני העם מכל המינים והגילים, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, יוכלו להביע את הוקרתם לנשיאנו הדגול בהבאת מנחת קטורת להניחו על מזבח שיוקם על ידינו ויינשא לגובה רב".

"בראש המזבח", כותב הגורם שהפיץ את הודעתו בתפוצה נרחבת, "יוצב כסא מלכותי עם תמונת הנשיא מונחת על הכסא  עטופה בשני צידיה בענפי זית. על המדרגות המוליכות אל הכסא המלכותי תעמודנה שתי שורות של נערות מניפות ענפי דקל הנה והנה".

"ההמונים יוכלו להתחיל לנוע לעבור בסך על פני המזבח. בדיוק בשעה שקלינטון יתחיל בדברי הלל על הנשיא, בשעה שברברה תשיר, אנו נשיר 'יום הולדת שמח'".

לדברים אלה הוסיפו מארגני האירוע, שספק אם יתקיים, והזמינו את הציבור הרחב להצטרף לדף הפייסבוק בו פורסמה ההודעה, ואולם ההודעה שהועלתה לפייסבוק הורדה בנסיבות לא ברורות.

יצוין כי על פי מידע שהגיע לערוץ 7 הדיווח על מפגן ההערצה-מחאה גרר התעניינות רבה בכלי התקשורת המנסה להתחקות אחר הגורמים העומדים מאחוריה - לפי שעה ללא הצלחה.