פרופ' ארנון סופר
פרופ' ארנון סופרמכללת נתניה

 

פרופ' ארנון סופר, ראש קתדרת חייקין לגיאואסטרטגיה באוניברסיטת חיפה, אינו מופתע מדבריו של הנגיד היוצא סטנלי פישר, על הדמוגרפיה הערבית והחרדית.

לדבריו כבר לפני שנתיים הוא פרסם ספר שנותן תחזית מדויקת על עתידה של מדינת ישראל, "ב- 2011-פרסמתי ספר בעברית שמציג תחזית לפיה בשנת 2030 רוב המדינה תהיה דתית".

פרופ' סופר מגן על פישר שלדבריו אמר את האמת, " כבר התעייפתי מאמירות שזו גזענות, פישר אמר את האמת שדתיים וערבים מביאים הרבה ילדים והם מביאים את ישראל לסכנה כלכלית גדולה. אפילו המנהיגות החרדית כבר הגיעה למסקנה שהיא לא יכולה להתבצר רק בישיבות. הם לומדים מאחיהם החרדים בארה"ב שעובדים בוול סטריט, שם בארה"ב החרדים מבינים היטב שבלי לעבוד לא יהיה להם אוכל, העובדה שהם הפגינו לטובת החרדים בארץ, היא צביעות ".

לדבריו הפתרון היחיד הוא לשלב את הערבים וגם את החרדים באוניברסיטאות, "אני הראשון שמביא מוניות מלאות בערבים שיבואו ללמוד מחשבים, ככל שאתה משלב אותם יותר במשק, ככל שהם מקבלים השכלה, ככה הם יולדים פחות וככל שהם ירוויחו ויחיו טוב יותר ככה הם גם ירצו שישראל תפרח".

סופר קורא לממשלת ישראל גם לבנות ערים נוספות לערבים, "היום בונים את העיר היהודית צור יצחק, ואני מזהיר שאם לא נבנה מהר גם בתים לערבים בטייבה הסמוכה, הם יכנסו לצור יצחק, זה חוק הכלים השלובים וזה בדיוק מה שקרה בנצרת עילית, כך שזה לטובתנו שיבנו גם להם".