ח"כ אבי וורצמן
ח"כ אבי וורצמןיוני קמפינסקי

מנהלי איגוד המדרשות בירושלים התכנסו ליום עיון שנתי, בהשתתפות מנכ"ל גשר ויו"ר איגוד המדרשות אילן גאל דור, מנכ"ל איגוד המדרשות, צחי דיקשטיין, ומנהל האגף לתרבות תורנית, שמריהו הרמן.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, סיפר למנהלים כי בכוונתו לפעול לתמיכה בתחום הבינוי והשיפוץ של האכסניות הפועלות במסגרת איגוד המדרשות, זאת לאחר שנים ארוכות בהן תחום זה לא תוקצב במשרד החינוך.

הוא סיפר כי במשרד החינוך פועלים בימים אלו במלוא המרץ להגדיל באופן ניכר את התמיכה במדרשות ליהדות וללימודי ארץ ישראל על מנת לאפשר את הרחבת וביסוס הפעילות, "אני שמח ונרגש להיות איתכם פה היום. מוקד העשייה שלכם הנשען על מסירות ואהבה לחיזוק הנשמה היהודית ראוי להערכה, והתפקיד שלנו הוא לעזור לכם. אנו, בבית היהודי, רואים את פעילות המדרשות כמוסד מהותי ובעל תוכן עמוק ושורשי, שמשרת הרבה מאוד גופים ואנשים מהחברה הישראלית. אנחנו פה גם בשבילכם".

מנכ"ל איגוד המדרשות ליהדות וללימודי ארץ ישראל, צחי דיקשטיין, אמר כי איגוד המדרשות הציב יעד לשנים הקרובות לפתוח את המדרשות לכלל הציבור הישראלי ולהגדיל את היקף הפעילות במגוון הצעות בתחום התיירות החינוכית ערכית: סיורים בעקבות התנ"ך,סיורי מורשת קרב, שבתות תוכן ,הדרכת טיולי משפחות, כל זאת לחיזוק בלתי אמצעי של עם ישראל לנופי מולדתו וערכיו.