שבוע הספר בבית חורון
שבוע הספר בבית חורוןצילום: טלי וינר

תלמה אליגון-רוז היא סופרת ופזמונאית והיא עורכת פרויקטים מיוחדים בהוצאת כנרת-זמורה-דביר, אותה מנהל בעלה - יורם רוז. 

לציון חודש הספר סיפרה אליגון-רוז, כי מבצע על ספרים הוא טוב, אבל מבצע של 4 ב-100 "זו הגזמה".

לטענתה, הרעיון להוזיל ספרים הוא נכון, "בהוצאה שלנו המחירים נמוכים כי חשוב לנו שידם של האנשים תהיה משגת. שנרוויח על כל ספר פחות אבל ההפצה תהיה גדולה".

היא סיפרה כי מבצע של 4 ב-100 גורם לכך שההוצאות והסופרים מרוויחים פחות, "3 ב-100 זה מקום טוב באמצע בו גם הספרים יופצו בכמויות גדולות וגם יהיה רווח לסופר ולהוצאה".

אליגון רוז סיפרה כי לעומת השמועות, בהוצאת כנרת סופר מרוויח 3-4 ש"ח לכל עותק שנמכר וההוצאה מקבלת סכום דומה. היא ציינה עוד כי הוצאת כנרת זמורה דביר מוציאה בשנה 300-350 כותרים בשנה.

היא הביע צער על המציאות בה המחיר קובע את האיכות, "אנשים אומרים שאי אפשר להביא מתנה ב-35 ש"ח, אבל ערך של ספר זה בתכנים שלו ולא במחיר. אם קונים ספר של סופר ידוע וטוב אז אם הספר יעלה 30 ש"ח במקום 90 זה פחות טוב?".

היא ציינה, כי זילות של ספר מתבטאת בכל שהספר כתוב בשפה לא מוקפדת ושהוא לא נראה טוב, "זה סימפטום אחד של חברה חומרנית. אנשים הולכים לחתונה ונאלצים להביא הרבה כסף מתנה למרות שאין להם. כואב לי הלב  על כך".

לפי החוק שמציע למנוע מבצעים על ספרים חדשים, מחירי הספרים יעלו, "זה אומר שהספרים יעלו פי 2 וחצי ממה שעולים עכשיו וכשאלך לקנות ספרים אקנה את הספר של הסופר המוכר ומי שייפגע אלו סופרי הביכורים שעמוס עז הבא נמצא ביניהם".

לטענתה, החוק הנכון הוא חוק שיגביל את ההנחות של ההוצאות לרשתות הספרים.