גידול במתקפת הסייבר
גידול במתקפת הסייברחזקי עזרא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבהיר בפתח ישיבת הממשלה כי בחירת הנשיא החדש באיראן, הנחשב מתון יותר מקודמו, איננה משנה את יחסה של ישראל לאיראן ולתוכנית הגרעין.

לדברי נתניהו, "איננו משלים את עצמנו. אסור לקהילה הבינלאומית להיתפס למשאלות לב, להתפתות ולהרפות את הלחץ על איראן כדי שזו תפסיק את תוכנית הגרעין שלה. צריך לזכור ששליט איראן מלכתחילה פסל מועמדים שלא התאימו להשקפותיו הקיצונית, ומתוך אלו שאיפשר את מועמדותם, נבחר מי שנתפס כמועמד הפחות מזוהה עם המשטר, ועדיין מדובר במי שמכנה את מדינת ישראל כ'שטן הציוני הגדול'".

"בכל מקרה, שליט איראן, המכונה המנהיג העליון, ולא הנשיא, הוא זה שקובע את מדיניות הגרעין. ככל שהלחץ על איראן יגבר, כך יגדל הסיכוי להביא לעצירת תוכנית הגרעין האיראנית, שנשארה האיום הגדול ביותר על שלום העולם", הוסיף נתניהו.

נתניהו התייחס גם לרפורמה בנמלים והבהיר, כי "כפי שהודעתי כבר בתחילת כהונת הממשלה, אנחנו מחויבים לבצע רפורמה מקיפה בנמלי הים של ישראל. בסוף השבוע שוחחתי על כך עם שר התחבורה ושר האוצר, ודנו בדרכים לקדם את יישום הרפורמה. אינני מוכן להשלים עם התופעה הפסולה של מונופול בזבזני, נצלני ובלתי יעיל בנמלים שגובה מאזרחי ישראל מחיר יקר ומיותר על סחורות ומוצרים".

"לפני עשר שנים התחלנו ברפורמה בנמלים, בממשלה הקודמת הפרטנו את נמל אילת, ובממשלה הזאת אנחנו נשלים את המלאכה כדי להביא לפתיחת תחרות בנמלי הים של ישראל. המונופול בנמלי הים פוגע בתחרותיות של המשק הישראלי וגורם להעלאת מחירי יוקר המחייה כאן. אנחנו נחושים לשנות את המצב הזה ואנחנו נשנה אותו", הוסיף נתניהו.