הפגנת הנגד. אמש
הפגנת הנגד. אמשצילום: שילה גודלבסקי - מטה ירושלים ועד מתיישבי השומרון

פעילי מטה ירושלים של ועד מתיישבי השומרון הפגינו אמש מול כמה עשרות פעילי ארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' בירושלים.

פעילי השמאל, שהפגינו בכיכר פריז בבירה בדרישה להקפאת ההתיישבות בשומרון וביהודה, נתקלו בשלטים של פעילי ועד מתיישבי השומרון בהם נכתב "שמאלנים נמאסתם", "מלשינים נמאסתם" ו'שלום עכשיו - מדינת חמאס".

אנשי ועד מתיישבי השומרון ציינו כי פעילי השמאל הקיצוני לא אהבו את הקריאות לעברם, והטיחו במפגינים הירושלמים שבעיר שלהם תקום עיר בירה גם לערבים. בתגובה ענו פעילי הימין ש-400,000 תושבים בשומרון וביהודה הם עובדה מוגמרת.

"אסור לתת לשמאל ההזוי לצעוק לבד, צריך לבוא ולומר להם מה העם חושב עליהם", סיפרו פעילי הוועד על חשיבות המחאה, "ראינו את הפרסום על הפעילות אמש בדף הפייסבוק של ועד מתיישבי השומרון והחלטנו שאנחנו חייבים להיות שם".

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, אמר: "אסור להשאיר למיעוט הקיצוני המתלהם את השיח ברחוב הישראלי. פעילי הוועד בערים השונות יגיעו לכל מקום בו מיעוט זניח ינסה ליצור מצג שווא כאילו מישהו בישראל עדיין מאמין בחלוקת ירושלים".

"באנו להפגין מול מיעוט קטן של שמאלנים קיצוניים ורעשניים שעושים בשביל המדינה - אבל לא המדינה שלנו, אלא המדינה שרוצה שלא יישארו בה יהודים, המדינה שרוצה את ירושלים כבירתה", הוסיף שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, "אנו הגענו כדי להבהיר להם את המובן מאליו - שירושלים היא בירת ישראל ודיבורים על חלוקתה מעודדים את הטרור הערבי".

בוועד מתיישבי השומרון מציינים כי פעילי מטה ירושלים יתייצבו מול כל הפגנה של ארגוני השמאל הקיצוני בבירה. זאת לאחר שלפני כשבוע הגיעו הפעילים גם להפגנה לציון 46 שנים לכיבוש יהודה ושומרון שארגנו ארגון השמאל הקיצוני 'נשים בשחור' ונוער מר"צ בכיכר פריז בירושלים. הפעילים חילקו למפגינים ולעוברים ושבים יינות, פירות יבשים ומוצרי חלב אורגניים מתוצרת השומרון. הפעילים, שהגיעו באמצעות עמוד הפייסבוק של ועד מתיישבי השומרון, סיפרו אז כי למעט עשרות אנשי השמאל הקיצוני שעמדו בכיכר עם שלטים "די לכיבוש" התגובות של הירושלמים למפגינים מימין היו אוהדות במיוחד.