עמונה
עמונהפלאש90

חברי כנסת מהבית היהודי ערכו ביקור תמיכה ביישוב עמונה שבבנימין שמועד הפינוי שלו מתקרב וממתין להחלטת בג"ץ.

תושבי עמונה סיפרו בדף הפייסבוק של היישוב, "קיבלנו בברכה את חברי הבית היהודי שבאו להפגש עם התושבים, ח"כ אילת שקד וח"כ אורית סטרוק, וכן את ח""כ מוטי יוגב, שכבר קשר את גורלו עם עמונה לפני שנים, עת נפגע קשה ברגלו בזמן הריסת תשעת הבתים".

"במהלך השיחה דיברנו על הכאב נוכח סכנת העקירה, וקראנו לחברי הכנסת להלחם על עתיד הישוב, בייחוד בשבוע הקרוב, לקראת הודעת המדינה לבג"ץ", סיפרו תושבי היישוב וצינו כי הועברו לחברי הכנסת מכתבים מילדי עמונה, המתארים את רגשותיהם והחשש שלהם מפני הריסת ביתם. חברי הבית היהודי מסרו כי ידאגו להעביר את המכתבים לראש הממשלה ושר הבטחון.

לדברי תושבי עמונה, "רק הודעת מדינה ברורה הקוראת להסדרת הישוב תיתן פתרון אמיתי למצב. כל נסיון לעקירה של ההתיישבות איננו נכון וייתקל במאבק".

ח"כ איילת שקד אמרה בביקור כי האחריות שמוטלת עלינו האחריות בארבע שנים הקרובות להביא ליישום דו"ח אדמונד לוי בפועל וכי שר הביטחון הוא לאומי ומשתף פעולה עם ההתיישבות. עדיף שהמהלך יעשה בצורה שקטה ויסודית.

"ידענו מאבקים תקשורתיים גדולים", אמרה בפגישה ח"כ אורית סטרוק, "הפעם הדבר הנכון הוא לעבוד בשקט מול הגורמים הרלווטים".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אל"מ (במיל') מוטי יוגב סיפר כי בעקבות עבודת הבית היהודי מול הצבא חל שיפור בשבועיים האחרונים בתקריות ביו"ש וכי דרושה עוד עבודה וחידוד נהלים.