ערבים תקפו ילדים בשכונת חומת שמואל

שני נערים ערבים תקפו אתמול חבורת ילדים תושבי שכונת "חומת שמואל" (הר חומה) שבירושלים.

כ-10 ילדים ונערים תושבי השכונה הקימו "מחנה" סמוך לשכונה בו שיחקו ולמדו תורה בשעות הפנאי.

אתמול אחר הצהרים עלו שני נערים ערבים למקום, תקפו את הנערים והילדים ואף גרמו חבלות לשני נערים יהודים. אחד התוקפים אף ניסה לזרוק את אחד הנערים היהודים מהוואדי.

הילדים ברחו והערבים שרפו את "המחנה" שבתוכו היה ספרי קודש, דגל ישראל, גור כלבים ודגים. כמו כן הערבים השליכו לאש אופנים שאחד הילדים היהודים קיבל לבר מצווה לאש שנשרפו כליל.

אחד הנערים שהוכה על ידי הערבים, ישראל עוז שבת, סיפר  לערוץ 7 על התקרית, "בנינו מחנה אנחנו לומדים ומשחקים ואז ראיתי ערבי שעולה לכיוון שלנו עם אבנים בידו אני שואל אותו מה הוא רוצה ומתנפל עליי תוך שהוא נותן לי אגרופים בפנים ואף ניסה לזרוק את חבר שלי מהוואדי לכיוון למטה. ברחנו לכיוון השכונה ומיד התקשרנו למשטרה. ואז אני רואה שהערבי מדליק את כל הזולה ושורף את הכול כולל האופנים שקיבלתי לבר מצווה".

לסיום אמר, "אנחנו לא מפחדים ומקווים שהמשטרה תטפל בהם, אנחנו נבנה את המחנה מחדש".

חבר הנהלת חומת שמואל, שלמה גולברי אמר לערוץ 7, "תושבי השכונה רואים דבר בכך עליית מדרגה, מה היה קורה עם אחד הנערים היה נתפס באש. המשטרה צריכה להיות הרבה יותר אסטרטיבית, אנחנו שומעים קולות אחרים שאינם תואמים את המציאות".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), יו"ר ועדת המשנה לנושא יו"ש של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אומר בתגובה, כי "תעוזת  פורעים מהאוכלוסיה הערבית בשכונות מזרח י-ם גברה בעת האחרונה".

"הדבר מחייב את שב"כ ואת משטרת י-ם במאמץ מבצעי ומודיעיני הרבה יותר משמעותי למעצר הפורעים ולהבאתם לשיפוט ומיצוי הדין עמהם להשבצת ההרתעה, הביטחון וריבונות ישראל בכל מרחב י-ם", הוסיף יוגב.

עו"ד הרצל יחזקאל, ראש המנהל הקהילתי בהר חומה, אמר לערוץ 7 כי הוא עצמו לא ראה את הדברים, אך שמע עליהם ושוחח עם השוטר הקהילתי אודותם.

לדבריו, אמנם היו בעבר מקרים של פריצה לכלי רכב מצידם של ערביי הכפרים בסביבה, אך בסך הכול ניתן לומר שהשכונה שומרת על יחסי שכנות טובים עימם, כמעט ללא חיכוכים, כהגדרתו.