רצים לזכר מעיין
רצים לזכר מעייןמתנ"ס בנימין

לפני כשלוש שנים יצא מעיין אושפיזאי ז"ל, תלמיד כיתה ז' מעלי, עם חבריו לטיול במעיין הסמוך לישוב. בדרכם חזרה נהרג מעיין ע"י רכב חולף.

חודש לאחר פטירתו, כבר יצא לדרך המרוץ הראשון בעלי שתוכנן זמן רב מראש, ובאופן טבעי קיבל את שמו של מעיין, שהיה חובב ריצה מושבע.

המרוץ אורגן ע"י הישוב עלי בסיוע מתנ"ס בנימין, מחלקת התיירות במוא"ז מטה בנימין והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לקראת מרוץ מעיין ה-3 עיצבו תלמידות "כרמי חן" – ממ"ד עלי כרזות צבעוניות שקישטו את מסלול המירוץ עם הכיתוב "ילדי עלי ר(ו)צים לחיות", כדי להזכיר לנהגים שבדרך שחיי ילדינו תלויים בהם מהרגע בו הם אוחזים את ההגה בידיהם.

 אנקדוטה מעניינת יכולה לשקף את האופי המיוחד של מירוץ מעיין בעלי, שהשתתפו בו השנה כ-500 רצים במקצה התחרותי של 5 ו-10 ק"מ וכ-300 רצים במקצה העממי של 2 ק"מ.

בדרך כלל החברה המפיקה את המרוץ, אינה מבקשת מהנרשמים לבחור את מידת החולצה, אלא מדפיסה חולצות ע"פ התפלגות נורמאלית של מידות. אלא שבמקרה של מירוץ מעיין בעלי, ההתפלגות של הרצים כלל לא משקפת את מה שנורמאלי בכל מירוץ אחר.

מספר הילדים (מגיל 7 ומעלה!) אשר רצו במקצים של 10 ק"מ ו-5 ק"מ היה יוצא דופן ובשל כך, רבים מהילדים נאלצו לרוץ עם חולצות שהם הרבה מעל למידתם...

כשהגיעה הרצה הצעירה ביותר במקצה 10 ק"מ, מאירית הארווד, בת ה-9 לצומת דרכים, סברו לתומם הסדרנים שהיא רצה במקצה העממי של 2 ק"מ וכיוונו אותה לפניה שהובילה לסיום המירוץ. הם לא שיערו שילדה בגודל של מאירית מתכוונת לרוץ 10 ק"מ... כאשר מאירית הגיעה לקו הסיום מוקדם ממה שציפתה, היא לא התייאשה, ויחד עם אביה יצאה שוב לדרך ורצה את כל 10 הק"מ מההתחלה (סה"כ 12 ק"מ למי שלא הבין מה קרה כאן...).

אנו מאמינים שלכולנו יש מה ללמוד מהנחישות, מהנמרצות ומההשקעה של ילדי עלי בחתירה לקראת המטרות שהם מציבים לעצמם וכמובן לא נשכח לנהוג בזהירות ולשמור על החיים בכבישים.. נפגש במרוץ מעיין הבא!