פרל וג'אבר היום באבו גוש
פרל וג'אבר היום באבו גושלשכת פרל

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, נועד הבוקר (ד') עם ראש המועצה המקומית אבו גוש, סלים ג'אבר, זאת על רקע כתובות הנאצה שנתגלו אתמול ביישוב. בפגישה הביע פרל התנגדות נחרצת בשם תושבי גוש עציון לפגיעות ברכוש וכתובות הנאצה נגד אזרחים תמימים.

מלשכתו של פרל נמסר כי הביקור שנערך היום התקיים כביקור גומלין לאחר שראש מועצת אבו גוש, סלים ג'אבר ביקר בגוש עציון לפני מספר שבועות וקיים דיון במועצה בנוגע לשיתוף פעולה בין הרשויות בתחום הספורט.

"אנו רואים חובה מוסרית להתייצב באבו גוש ולהביע באופן בלתי אמצעי את התנגדותנו למעשים חמורים אלו. מדובר במעשים המנוגדים למוסר היהודי הפוגעים ללא הבחנה בחפים מפשע. כל מי שמנסה לקעקע את היחסים הטובים בין המועצות לא יצליח, אנחנו נמשיך ונפעל למען חיזוק הקשר והשכנת השלום. הפעולות החמורות שנעשו אתמול הן עבירה פלילית לכל דבר, מדובר בפשע שנעשה ע"י זרים שפוגעים ברכוש במטרה להרוס יחסים טובים. דבר לא ישבור אותנו ויעמוד מולנו", אמר פרל.

בתוך כך, שוחחו ראשי המועצות על ההיסטוריה של מדינת ישראל, ועל הסיוע הרב של תושבי אבו גוש למדינה ב-48'. "אין קשר לכך שאנו יהודים והם ערבים - לכל אחד יש את התרבות שלו ואת הדרך חיים שלו, אנו אנשים שגרים באותה המדינה ומאמינים באותם הערכים. שנינו מאמינים שאנחנו יכולים לחיות יחד חיים טובים של שלום", סיכם פרל, והוסיף: "הביקור עם ראש המועצה היה משמעותי מאוד עבור שנינו".

ג'אבר הוסיף כי הוא פועל בימים אלו להרגעת הרוחות שביישובו. לטענתו אנשים באופן טבעי תוססים אחר דבר כזה, אך הוא מנחה אותם ואומר שאין צורך לקחת את זה למקומות מוקצנים.

בסיום הפגישה הגיש פרל לג'באר מחווה מפירות אדמותיה של גוש עציון – דובדבנים, שמן זית ולבאנה. ג'אבר התרגש מאוד והודה לו: "אתם המתנה הכי טובה שלנו ביום כזה".