בשר לא ראוי למאכל
בשר לא ראוי למאכלפלאש 90

1.5 טון בשר בקר נתפסו אמש על ידי פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות באזור יהודה ושומרון, אשר הוברחו משטחי הרשות הפלסטינאית לישראל, באמצעות רכב מסחרי ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת בשר. על פי חקירה ראשונית, הבשר היה מיועד לשיווק בנקודות ממכר במרכז הארץ.

ממשרד החקלאות נמסר כי התפיסה התאפשרה הודות למידע מודיעיני נקודתי על הברחת בשר לישראל שצפויה להגיע בתוך רכב מסחרי, לאור המודיעין נערכו כוחות האכיפה באזור ואכן, המידע התברר כאמין. הרכב נעצר, הנהג נחקר ובחקירה הודה בהברחה.

הנתפס הינו תושב מזרח ירושלים בשנות ה- 30 לחייו. הוא נעצר לחקירה, הרכב הועבר למגרש אחסנה, והבשר הועבר להשמדה.

לדברי מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח), רואי קליגר, תפיסות הבשר המוברח מבוססות על מידע מודיעיני רחב המאפשר לאנשי היחידה לאתר כלי רכב המבריחות בשר או כל תוצרת חקלאית אחרת,  גם כאשר לכלי הרכב מראה תמים לחלוטין.

ממשרד החקלאות נמסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלסטינאית עקב חשש לבריאות הציבור וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר: "משרד החקלאות יילחם עד חורמה בהברחות של מזון, שמעבר לפוטנציאל הפגיעה בבריאות הציבור, מהוות גם עבירות של פשיעה כלכלית".