לנוי בלבד...
לנוי בלבד...משרד החקלאות

במסגרת פעילות ביקורת שגרתית של פקחי אגף הדיג והיחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות באזור חדרה, התגלה אתמול אקווריום ובו חמישה דגי פירינאה אדומים בחנות למכירת בעלי חיים ודגי נוי.

בעל החנות בשנות ה- 30 לחייו, נחקר על ידי הפקחים בעניין האחזקה ולטענתו הדגים הוחזקו רק לתצוגה ולא למכירה, וכי לא היה מודע שמדובר במעשה זה אסור. פקחי המשרד הסבירו לו שגם אחזקת דגי פירנאה אסורה על פי החוק בנוסף לאיסור לייבא ולשווק אותם. הדגים הוחרמו.

דגי הפירנאה הינם דגים מסוכנים מאוד המתרבים במהירות, אשר ביכולתם לפגוע בבני אדם פגיעות חמורות בנקל. לא זו בלבד, ביכולתם לפגוע פגיעה הרסנית בדגה הנמצאת במקווי המים של ישראל. נוסף על כך, קיימת סכנה שבעת התרבותם יכחידו אוכלוסיות שלמות של דגים בים ויפרו את האיזון האקולוגי.

דגי הפירנאה גדלים לרוב במרכז אמריקה בנהרות האמזונס. הדגים ניזונים מציפורים, תולעים ודגים אחרים, הם מגיעים לאורך של כ- 30 ס"מ וידועים כטורפים אכזריים במיוחד. נשיכה של דג פירנאה אחד עלולה להסב נזק רציני, לאחר נשיכת הטרף, הדם הזורם מן הקורבן ממריץ את הפיראניות ומושך פרטים נוספים לאזור. פגיעה של להקת פירנאות עלולה לגרום למותו של אדם. לאור תכונותיו של הדג נאסרה החזקתו בישראל בחקיקה (פקודת הדיג, 1937 והתקנות שעל פיה).

חיים אנג'וני, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות: "תופעת אחזקת דגי פירנאה בישראל הנה עבירה על החוק. הדגים מתרבים במהירות ועלולים להסב נזקים חמורים לאדם ולדגה בישראל. מדובר בסכנה אמיתית וממשית לבני אדם ולאוכלוסיית הדגה המקומית".