יעלון היום
יעלון היוםצלם: אריאל חרמוני.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף הערב (רביעי) בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 והתייחס למציאות הביטחונית במזרח התיכון.

"עם רודף שלום אנו, כך התחנכנו וכך הוריכם חינכו אתכם. אלא שעתה, כמפקדים צעירים, יהיה עליכם להכין את פקודיכם לקרב, במועד שאינו ידוע ובתנאים לא ברורים. אומרים על המלחמה שהיא ממלכת אי הוודאות - בימים אלו מתמודד צה"ל, מבית וחוץ, מקרוב ומרחוק, עם מספר לא מבוטל של חזיתות של אי ודאות"

"יש לנו חזית כזו בגבול לבנון, שם חיזבאללה ממשיך להתחמש ולהיערך לשעת כושר כדי לפגוע באזרחינו; יש לנו חזית כזו בסוריה, שם מלחמת האזרחים מוסיפה לגבות מחיר כבד של חיי אדם, מלחמה שמתקרבת לגבולותינו ומציבה בפנינו מבחן מורכב ועתיר משמעות".

השר יעלון אמר כי לישראל יש חזית נוספת ברצועת עזה, שם "ממשיך לשלוט ארגון הטרור חמאס, ששם לו למטרה לחסל את מדינת ישראל. ובימים האחרונים הפנה העולם שוב את מבטו לטהראן. אנו בוחנים את ההתפתחויות החדשות באיראן נוכח תוצאות הבחירות, אך גם מפוכחים ביחס לשאיפותיו של המשטר האיראני להשגת נשק גרעיני".

המשטר בטהראן, אמר שר הביטחון, שמדבר באופן גלוי על השמדתה של מדינת ישראל, לא ישנה את דרכו ולא יחדל מחתירתו לנשק גרעיני אלא אם כן יבין כי העולם המערבי נחוש למנוע זאת, "עד עתה המשטר האיראני אינו חש בכך, ודרושה החרפה משמעותית בלחץ מצד מדינות המערב כדי להוביל אותו אל הדילמה של פצצה או הישרדות".