ליצמן
ליצמןפלאש 90

'לא' לשימור הסטטוס קוו: מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) הצעת חוק שהגיש ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) לשימור הסטטוס-קוו בישראל. 48 חכי"ם התנגדו לחוק ורק תשעה חכי"ם הרימו את ידם.

הצעת חוק-היסוד שנדחתה, קובעת כי לא ישונה הדין החל בכל אחד מן הנושאים הבאים: שירותי תחבורה ציבורית; ימי שבת ומועדי ישראל, לרבות עבודה בימים אלה; מעמד אישי ומשפחה; שירות ביטחון ללומדים בישיבה תורנית; והמקומות הקדושים. הצעת החוק כוללת סעיף יציבות, לפיו לא ניתן לשנות את חוק היסוד בחוק, להפקיע זמנית את תוקפו או לקבוע בו תנאים.

את ההצעה הציע ליצמן בעקבות דבריו של לפיד בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ובדברי ההסבר להצעה נכתב כי "בשנים האחרונות ישנה זחילה מתמשכת וכרסום מעמיק בסטטוס קוו. דוגמת השמירה על השבת שבעבר הלא רחוק לא העזו לחללה, הניסיונות לפגוע במערך הנישואין והגיור מכפי שנהג עד כעת, הכשרות ועוד. וכעת, האיום חלילה, על ההסדר שפעל במשך למעלה משישים שנה בנושא הסדרת מעמדם של הישיבות ועולם התורה".

מתנגדי החוק התבטאו בציניות על החוק של ליצמן ואמרו כי "אם כמחצית מחברי הכנסת החרדיים לא טרחו לתמוך בחוק הבוקר, מה יאמרו אנחנו אזובי הקיר"