הרב יונה מצגר
הרב יונה מצגריוני קמפינסקי
הרב אבי זרקי מספר על עמיתו הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, ומציע כמה כללים שימנעו לטענתו הסתבכות הרב הראשי מבחינה פלילית.


"רבותי היקרים, אני מכירו אישית, מוקיר את פעלו, הוא קודם כל אדם עם לב זהב, אוהב לפרגן, לא בעל עין רעה... עומדת לו חזקת החפות", הזכיר הרב זרקי.


הוא רמז למקרים מהעבר שנקשרו בשמו של הרב מצגר, "כבר היו דברים רבים שנפתחו בקול תרועה גדולה ונסגרו בקול דממה דקה". 



הרב זרקי הציע ארבעה כללים לטובת רב ראשי ופירט בעמוד הפייסבוק שלו, "רב ראשי לא יסע לחו"ל בכל ימי כהונתו, רב ראשי לא יכהן כנשיא עמותה / כולל / ישיבה ו/או כל גוף אחר, רב ראשי לא יחתן זוגות תמורת 'תרומות ומעשרות' בשום דרך/ רב ראשי לא ישתתף בדינרים למיניהם בשום אופן", כתב.
 
אמש שוחרר הרב הראשי למעצר בית של חמישה ימים בתום חקירתו במשטרה.

הרב מצגר, שנחקר באזהרה 10 שעות במשרדי יאח"ה בלוד, חשוד בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והלבנת הון. על הרב נאסר לצאת מהארץ וליצור קשר עם שלושת החשודים האחרים בפרשה.

הרב מצגר עצמו שיתף פעולה עם החוקרים ולדברי עורכי דינו ענה לכל השאלות. פרקליטיו, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, אמרו כי הוא מכחיש את החשדות המיוחסים לו: "הרב הראשי זומן לחקירה, התייצב ונחקר במשך כמה שעות. הרב מצגר השיב לכל השאלות".

מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרם של אותם חשודים בפרשת השוחד. מעצרו של חיים אייזנשטט, נהגו ועוזרו האישי של הרב, החשוד בלקיחת שוחד, הוארך בשבעה ימים.

שמחה קרקובסקי, מנהל עמותת חסד המפעילה את "בית התבשיל", חשוד במתן שוחד ומעצרו הוארך בחמישה ימים. גם ניסן בן ציון ציוני, מנהל עמותת "צדקה ומשפט", חשוד במתן שוחד ומעצרו הוארך בשישה ימים.

בבתיהם של החשודים ובמשרדיהם נעשו חיפושים, נתפסו מסמכים ומחשבים ועוקלו חשבונות בנק ונכסי נדל"ן. "בנוסף למהות המעשים, ריבוי המעורבים והחשד המבוסס כי הייתה התארגנות מראש לביצוען, קיים חשש טבוע לאפשרות של שיבוש הליכים. על פי דפוס הפעולה של החשודים, כפי שעולה מחומר החקירה, החשש לשיבוש הליכים בעניינם מבוסס", נכתב בהחלטת בית המשפט מהערב.



התנועה לאיכות השלטון דורשת מהרב מצגר להשעות עצמו לאלתר ומכל תפקידיו. עמותת "אומץ" למינהל תקין דורשת מהשר לשירותי דת בנט להשעות מיד את הרב מצגר בשל החקירה נגדו.