מירי רגב
מירי רגבצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו), מאשימה את הפלסטינים באי קיום משא ומתן ("רוצים גם את עכו וצפת"), לא מוכנה להתאחד עם ישראל ביתנו ("לשמור על אופי הליכוד") ודורשת לעלות להר הבית עם ועדת הפנים ("הוואקף מנהל את ההר").

"אני לא חושבת שנכון להתחבר עם ישראל ביתנו", אמרה ח"כ רגב בראיון ל'אל-מוניטור'. לדברי רגב, הליכוד צריך לשמור על זהותו ברמה הלאומית, החברתית והביטחונית

לדבריה, זו גם התחושה בשטח. "הפעילים רוצים לשמור על אופי הליכוד. אני מסתכלת על יאיר לפיד, נפתלי בנט ומפלגת העבודה. הם הצליחו לרתום אליהם הרבה מאוד צעירים בבחירות, שחלקם הגיע אליהם מהליכוד", אמרה.

את שותפה לדעה כי הלובי של יש"ע השתלט על הליכוד וגרם להקצנה? "לא נכנסת לזה. אני רק מבהירה כי גם ביש"ע יצטרכו להבין שהנציגות שלהם במפלגה תיקבע על פי כמות המצביעים בבחירות, ולא על פי מספר המתפקדים. כולנו ראינו שיש פער בין ההתפקדות להצבעה: מתפקדים בליכוד כדי להשפיע מפנים, אבל בסוף מצביעים לבנט. זה לא בסדר. צריך להיות אמיתיים והגונים עד הסוף".

ח"כ רגב תקפה את רעיון הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. "כשראש הממשלה נשא את נאום בר-אילן שבו הביע תמיכה ברעיון שתי המדינות, זה לא היה מקובל עלי. עמדתי לא השתנתה. בסוף, כשאתה חושב על שתי מדינות לשני עמים, אתה שואל את עצמך: 'מי הפרטנר שלך?'

"מה הם התנאים המקדימים שאנחנו צריכים לדבר עליהם? אין לנו פרטנר, ואנחנו לא צריכים לדבר על תנאים מקדימים. הקונספט של שתי המדינות הוא בעייתי. אז מה אם אומרים שתקום כאן מדינה דו-לאומית – השמאל הפחיד אותנו בזה גם לפני ארבעים שנה. לכן אני תומכת בהמשך הבנייה בגושים. ומתנגדת לכל ויתור על חלק מירושלים", הבהירה.

היא האשימה את הפלסטינים באי התקדמות המשא ומתן. "הפלסטינים אשמים שלא קורה כאן כלום. הם לא רוצים, זה נוח להם, כי ברגע שיקרה כאן משהו הם ייעלמו. הם גם לא מוכנים להתפשר. הם רוצים את ירושלים ואת עכו ואת צפת. די".

רגב תקפה את החלטת המשטרה למנוע ממנה לעלות להר הבית עם חברי ועדת הפנים. "האם יכול להיות מצב שיהודי וחבר כנסת במדינת ישראל לא יורשה לעלות להר הבית? מי מנהל את הר הבית - הוואקף? ירדן? בעלייה להר הבית יש אמירה ריבונית של יהודים במדינת ישראל", אמרה.