נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90
יושב ראש "הבית היהודי", השר נפתלי בנט, אומר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רציני בניסיונו להגיע לפתרון של שתי מדינות.
 
בריאיון ל-"וושינגטון פוסט" ציין בנט כי הוא מודע לכך שממשלת נתניהו דוגלת בפתרון זה אך העריך כי המשא ומתן לא יניב פירות גם אם יחודש, משום שראש הרשות, אבו-מאזן, לא יהיה מוכן להכיר בישראל מדינה יהודית. בנט הדגיש כי לא יפרק את הממשלה על רקע חידוש המשא ומתן.



לשאלה מה תהיה עמדתו אם יובא הסכם להצבעה בממשלה השיב "כשאגיע לגשר, אחצה אותו". השר בנט מבהיר כי לא יפרק את הממשלה אם יחודש המשא ומתן עם הפלסטינים.


בנט התייחס בראיון ליחסיו המתוחים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא רבנו בניגוד למה שאנשים חושבים, אבל זה לא סוד שבשנים האחרונות לא היינו בקשר", אמר בנט. הוא הוסיף כי אם קיימת מתיחות כיום היא נובעת מהיריבות הפוליטית. "אני עומד בראש מפלגה שמתחרה עם הליכוד", אמר בנט. "אני מאוד מכבד אותו אבל יש לי מחלוקות עמוקות עמו".


בנט הוסיף כי הקמתה של מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון תהיה מעשה התאבדות לאומית. לדבריו, הפתרון המציאותי היחיד הוא סיפוח שטחי C לישראל ומתן אזרחות לפלסטינים המתגוררים בהם. שאר השטח יישאר בשליטת הפלסטינים, והם יחליטו אם לנהל את ענייניהם בעצמם או להצביע לפרלמנט בירדן.



בנושא הגרעין האיראני אמר בנט כי טהראן שילשה בשנה האחרונה את קצב העשרת האורניום. הוא הדגיש כי ישראל לא תוכל להשלים עם האיום של משטר מטורף המחזיק בנשק גרעיני.