ביתר עילית
ביתר עיליתפלאש 90

עם התגברות התודעה הציבורית לצורך בחיסון מפני נגיף הפוליו, החלה צפיפות גדולה בתחנות לבריאות המשפחה והטיפול באם וילד בכל רחבי הארץ. בכל המרכזים לבריאות המשפחה יש פעילות ערה בימים אלה. אך בעיר ביתר עלית עילית, שרובה ילדים קטנים, הצפיפות בלתי נסבלת ויש מחסור באחיות המעניקות את החיסון.

לשם כך פנה היום (ב') ח"כ אייכלר (יהדות התורה) לשרת הבריאות בבקשה להרחיב את השירות המקומי.

"להזכירך, בביתר עלית ישנן כ 1800 לידות בשנה, כן ירבו. 6000 תינוקות בגילאי הגן בלבד. לפי התלונה שקבלתי, פועלות בביתר רק שתי תחנות אם וילד מטעם משרד הבריאות ועוד שתי תחנות של קופת חולים. גם התחנות הללו אינן ממחושבות כבערים אחרות  ומשתמשים שם בתיקי משפחה, כמו במדינות העולם השלישי", כתב אייכלר בפנייתו לשרת הבריאות.

"בגלל המחסור בתחנות בכלל והעירנות בקבלת חיסון נגד הפוליו בפרט, אמהות יושבות שעות ארוכות וממתינות לקבלת החיסון. המערכת אינה ממוחשבת כבשאר ערי הארץ ויש צורך לחפש את התיק לכל תינוק התורים מתארכים והאחיות קורסות מן העומס". אייכלר ביקש לבדוק האם אפשר לתגבר בימים אלה את מספר האחיות, עד לסיום החיסון, האם יש קריטוריון מה מספר התינוקות המצדיקות פתיחת תחנה לבריאות המשפחה והאם ביתר עלית עומדת בתקנים הללו והאם אכן יש הבדלים במיחשוב בין ערים כמו ביתר עלית, לבין ערים אחרות ומה הסיבה לכך.

שרת הבריאות הגב' גרמן קיבלה את הפניה באהדה והבטיחה לבדוק מיידית את הענין ולטפל בכך בהקדם.