עם הגמרא
עם הגמראחזקי עזרא

עו"ד נעמה ספראי כהן, תושבת מודיעין, ניהלה מאבק משפטי שבסופו החליט משרד החינוך, לאפשר לבנות בבתי ספר ממלכתיים דתיים ללמוד גמרא החל מכיתה ה', זאת אם לפחות מחצית מההורים הביעו את רצונם בכך.

לערוץ 7 היא מסבירה את הסיבות שהביאו אותה להרים את הכפפה, "כשהבת שלי הגיעה לכיתה ה' היה ברור שהיא תלמד משנה והבנים גמרא. חשבתי שהגיע הזמן לשים סוף להדרת הנשים מהתלמוד, הגמרא היא חכמה אדירה שאסור למנוע אותה מהנשים".

לדבריה, לא ייתכן שאישה לא תדע איך דף גמרא נראה, "אני גדלתי בקיבוץ דתי, ואצלנו כולן למדו גמרא כמו הבנים. לצערי כיום רוב הבנות נבערות בתחום. לאחר שפנינו לשר החינוך הקודם ולא הייתה התייחסות גייסנו את ד"ר אביעד הכהן כשהיה ברור שאם משרד החינוך לא יענה, תוגש עתירה. פעם אולי בנים למדו נגרות ובנות כלכלת בית אבל הימים האלה עברו מן העולם".

עו"ד כהן מספרת שרבים הצדיקו את מאבקה, אך בד בבד טענו שגם את הבנים המקצוע הזה משעמם, היא דוחה את הטענות, "אם לימוד הגמרא משעמם, זו בעיה פדגוגית שצריך לפתור אותה גם לבנים, אבל אסור שתהיה הפרדה מגדרית. לצערי יש היום הרבה אנשים שהם דור שלישי לבנות שלא למדו גמרא, והם לא רואים את החשיבות בלימוד הגמרא לבנות, זה חייב להשתנות".

היא אינה רואה בהחלטת משרד החינוך ניצחון, "מבחינתי לא יעלה על הדעת שיצטרכו בקשה של מחצית מההורים כדי שהבנות תלמדנה גמרא, מספיק שיהיו כמה בנות שירצו וצריך ללמד אותן גמרא".