בן יוסף לבנת
בן יוסף לבנתבאדיבות ועד מתיישבי השומרון
כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד נואף בני עודה, המואשם בגרימת מותו בכוונה של בן יוסף לבנת הי"ד, בקבר יוסף שבשכם.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש בבית המשפט הצבאי שבשומרון, נואף בני עודה, ששירת בביטחון הלאומי הפלסטיני, נכח ביום האירוע בקבר יוסף יחד עם ארבעה נוספים במשמרת סיור, החל מחצות.

בשעה 5 לפנות בוקר הבחין בכלי רכב ישראלים מתקרבים למתחם קבר יוסף ונכנסים לתוכו, והעיר את מפקדו. אז, פתח מפקד הסיור בירי באוויר והורה לנאשם ולשאר חברי הסיור לבצע ירי באוויר, וכך עשו.

בהמשך, משהבחין הנאשם בכלי רכב ישראלי בו היה המנוח כשהוא עוזב את מתחם הקבר, ביצע לעברו ירי ממרחק של כשבעה מטרים, שגרם למותו של לבנת. לאחר מכן, אספו הנאשם ושאר חברי הסיור תרמילים מזירת האירוע וכן הניחו אבנים על הכביש, וזאת כדי לבסס טיעון שקרי לפיו הותקפו על ידי הנוסעים בכלי רכב הישראלים.

עזריאל לבנת, סבו של בן יוסף הי"ד, דרש בראיון לערוץ 7 עונש מוות לרוצחי נכדו. "עד שהם לא יועמדו לדין ויקבלו את העונש שמגיע להם אין מה להגיד כלום. העונש היחיד הוא מוות, מוות למחבלים. כך גם היה צריך לעשות לרוצחי משפחת פוגל".

לבנת ציין כי הוא איבד את האמון בממשלות ישראל ש"באופן עקבי לא מטילים עונש מוות על המחבלים וזה נותן להם את הדחף להמשיך".

לבנת אמר כי על רצח נכדו האהוב לעולם לא תהיה נחמה, "איזו אהבה הייתה לי אליו, סיפרו לנו שהוא נכנס לקבר יוסף, עטוף בטלית ולפני שנרצח איזה אור בקע מפניו. היו לבן יוסף שורשים עמוקים לקבר יוסף, הברית מילה שלו הייתה בקבר יוסף, והוא כל חייו חש קרבה ליוסף ולכן זו הייתה מכה כפולה ומכופלת, דבר נורא קרה למשפחתנו".

לדבריו, הוא מעולם לא חשב שאסון כזה יקרה לבני משפחתו, "הילדים עדיין קטנים הם לא מסוגלים להבין איזה אבא גדול היה להם, הילד בן שש אומר קדיש. לא חשבתי שדברים כאלה יקרו למשפחתנו. תמיד לחמתי למען ארץ ישראל, אנחנו משפחת ארץ ישראל אבל קיבלנו כזאת מכה אכזרית, אין נחמה, מה אוסיף ומה אדבר".