אקדח
אקדחצילום: פלאש 90

אזרחים המתגוררים באזור ירושלים ומבקשים לטפל ברשיון הנשק האישי שלהם, נתקלים בתקופה האחרונה במה שהם מגדירים חוסר שירות.

אחד התושבים סיפר לערוץ 7 כי לאחרונה הוא איבד את רישיון הנשק שלו ועל מנת להוציא רישיון חדש, עליו להגיע פיזית למשרד לביטחון פנים.

"צלצלתי למשרד בירושלים ואמרו לי שבתקופה הקרובה אין קבלת קהל, משום שהמזכירה יצאה לחופשת לידה". עוד סיפר התושב כי נאמר לו שעליו לנסוע למשרד בתל אביב, אלא ששם התור הקרוב ביותר הוא רק בעוד חודש. כששאל מה יעשה בנתיים, נענה "תפקיד את הנשק במשטרה".

"זו חוצפה שאין כדוגמתה", אמר בכעס התושב לערוץ 7, "אני שמח שהמזכירה ילדה, אבל בגלל שהיא בחופשת לידה אין משרד? אין הוצאת רישיון נשק? מה פתאום שאסע עד תל אביב בשביל דבר כזה".

חוסר השירות לא נעצר דווקא במקרה זה. תושב נוסף קיבל מכתב לחידוש רישיון נשק המתבצע אחת לשלוש שנים. מכיוון שאותו תושב משרת פעיל במילואים יש ברשותו כרטיס 'בהצדעה' המזכה ב-50% הנחה באגרת הרישוי.

הוא סיפר לערוץ 7 כי במכתב לחידוש הרישיון נרשם הסכום המלא לתשלום, "מכיוון שהזמן הניתן לחידוש הרישיון הוא מוגבל שילמתי את האגרה והלכתי לחדש את הרישון ובמקביל עמדתי בקשר עם המשרד לביטחון פנים על מנת לקבל את הזיכוי המגיע לי, זאת מתוך הנחה כי אקבל את ההחזר בהמשך".

התושב ציין כי נאמר לו שלצורך קבלת ההחזר עליו להגיע פיזית למשרד הנמצא בירושלים ולא ניתן לקבל את ההחזר באמצעות הגשת בקשה באינטרנט, "האגרה עומדת על 180 ש"ח והזיכוי הוא בסך של 90 ש"ח. הנסיעה הלוך וחזור לירושלים בשביל קבלת הזיכוי, תעלה לי יותר מהזיכוי עצמו. איפה אנחנו חיים? בשנת 2013 אי אפשר לקבל החזר דרך האינטרנט? האם עשיתי עבירה?".

מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי "במחוז ירושלים, קיים מחסור בעובדים מזה זמן רב. בתחילת יוני תוגברה הלשכה בירושלים בכוח אדם נוסף". 

"ראוי לציין כי בנוסף ללשכה בירושלים, ישנן לשכות רישוי כלי ירייה בעפולה, בחיפה, ברמלה, בתל אביב ובבאר שבע שמקבלות קהל ללא תלות במקום המגורים".