נטורי קרתא
נטורי קרתאפלאש 90

לפני ימים אחדים הותקף באמסטרדם איש נטורי קרתא על ידי מוסלמי גברתן שהיכה אותו נמרצות תוך גידופים וחרפות.

בתנועת נטורי קרתא, כך נראה, מתקשים להבין כיצד זה איש התנועה הלוחמת בציונות ותומכת במוסלמים מותקף על ידי מוסלמי.

כחלק מניסיונות הריכוך של האירוע הקשה מדווחים אנשי נטורי קרתא על בקשתו של המותקף להיפגש עם תוקפו כדי להסביר לו את המשנה האידיאולוגית בה הוא מאמין, ואת סלידתו מהציונות וממדינת ישראל.

"הרב ענתבי מהפאליס שהוא מוכן לוותר על הכל רק שיתנו לו לדבר עם הגוי ולהסביר לו עניין ההבדל בין יהדות לציונות ולהגיד שאין בליבו מאומה נגד ערבים וכד' ורק בגלות שרינן עד ביאת גואל צדק", מספרים אנשי התנועה בתכתובת מייל פנים קהילתית.

על האירוע כולו הם מספרים תוך תוספת פרטים מעבר לדיווחים הקודמים: "הרב ענתבי הלך לתומו ברחוב, כאשר לצידו נסע האוטו שבו ישב התוקף. התוקף פנה ימינה פתאום לתוך רחוב סמוך, וכמעט דרס את הרב ענתבי שהלך על הוואלק סייט, "מדרכה" בלשון הטמא (מדובר ברחוב שכדי להיכנס אליו צריך לעלות על המדרכה). האוטו נעצר מול הרב ענתבי כשהרב ענתבי כמעט נפגע ונדרס מהאוטו הזה. ואז הרב ענתבי שליט"א הלך מעט אחורה כדי שהאוטו יעבור".

"אחרי שהלך הרב ענתבי לאחור, האוטו המשיך להתקדם, אבל לא נכנס לרחוב ההוא, אלא פשוט נעצר וחסם לרב ענתבי את הדרך. הרב ענתבי שתק, והלך והסתובב מאחורי האוטו והמשיך ללכת קדימה בדרכו. או אז יצא הנהג של האוטו והתחיל לחרף ולגדף מרחוק. הרב ענתבי שחשש, צילם עם הסעל פאן (הטלפון הסלולארי ש.כ.) שלו את התוקף שתי תמונות. ואז נכנס לחנות אחת וביקש שיתקשרו לפאליס וביקש הגנה, אבל לא התייחסו וסירבו אליו. ואז יצא ונכנס לחנות אחר. אח"כ בא הגוי הנ"ל והיכה את הרב ענתבי בבעיטות חזקות בבטן, וברח".

על תגובת המשטרה לאירוע כותבים אנשי נטורי קרתא: "הפאליס ההולנדי מעדיפים לתת לכל המקרה ציור של סכסוך בין נהג להולך רגל, כדי להימנע מתדמית של תקיפות ומקרי אנטישמיות בהולנד. אך למעשה נראה יותר שהנהג הזה שהינו ערבי או מוסלמי כן עשה זאת מחמת טעמי שנאה ואנטיסעמיזם. עובדה שבכל מה שחירף וגידף דיבר נגד יהודים לא הזכיר עניין זהירות הדרך וכד'".

את דיווחם חותמים מנסחי המייל המדובר בתקווה: "ויהי רצון שלא ישמע יותר שוד ושבר לשום יהודי בעולם אמן".