אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

אלפים רבים השתתפו אתמול (מוצאי שבת) בהלווייתו של ר' דוד סבתו ז"ל, אביהם של הרבנים הרב שבתי והסופר הרב חיים סבתו בירושלים.

אל הר המנוחות בירושלים הגיעו מוקירי זכרו ופועלו של המנוח כמו גם תלמידיהם של בניו ואלפים מכל רחבי הארץ בהם גם סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, רבה של פתח תקווה הרב מיכה הלוי, אישים ורבנים רבים אחרים.

לרב דוד סבתו ז"ל ספדו בניו, בהם גם בנו אהרון, בנו ניסים ובנו הד"ר מרדכי. בזה אחר זה סיפרו על אישיותו המיוחדת והעלו על נס את מסירותו כגבאי בתי כנסת מהיותו בן 18 ועד פטירתו בגיל 94. הבנים סיפרו על נאמנותו המוחלטת, על המסירות בחינוך ילדיו שהפכו בולטים איש איש בתחומו, על אהבתו את הארץ, אהבה שהתבלטה עם הגעתו ארצה ממצרים בחוסר כל לחיים קשים שבהם עמל משעות הבוקר המוקדמות ועד ליל על מנת לפרנס את ילדיו. כמו כן הדגישו את אהבתו לתורה ולקב"ה, אהבה תמימה אותה הנחיל לבניו, לנכדיו ולניניו.

הרב חיים סבתו הזכיר בדבריו בין השאר גם חידוש תורה ששמע מאביו המנוח שעות לפני פטירתו, תוך כדי ייסוריו בבית החולים. הרב שבתי סבתו סיפר על יום שטוף גשם בו נפל אביו על פניו בדרכו לבית הכנסת, ועל אף הדם השותת מאפו ועל אף החשש לפגיעה חמורה במפרקת הגיע לתפילה בבית הכנסת ולא נאות להתפנות לבדיקות בבית החולים עד להשלמת התפילה.

הבן אהרון סיפר על היום בו התקבל לעבודה באחת מחברות ההיטק המובילות ורצה לבשר בשיחת טלפון לאביו. האב לא השיב לטלפון, ורק בשעות הערב כשהתקשר אהרון ושאל מדוע לא ענה לו אביו השיב לו: 'קיבלת אישור לשיחת טלפון פרטית ממקום העבודה?'.

רבי דוד סבתו ז"ל הותיר אחריו גם בת, פרידה, ורעייה.