מרגל? עזמי בשארה
מרגל? עזמי בשארהפלאש 90

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי לאומי, שר שלום ג'רבי, שיגר היום מכתב ליועמ"ש, יהודה ויינשטיין, בו קרא לחקור את איומי ח"כ זחאלקה כנגד מתנדבי השירות הלאומי מהמגזר הערבי.

במכתבו ציין מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי לאומי, כי בעקבות העלייה החדה במספר המתנדבים במגזר הערבי והכפלת מספרם בתוך שנה, התגברה מאוד ההתנגדות לשירות במגזר, "ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל תוקפת חדשות לבקרים את המתנדבים ופועלם ואף הקימה ועדה מיוחדת למאבק בשירות האזרחי-לאומי".

עוד הוסיף מנכ"ל המנהלת, כי האלימות המילולית "הבוטה והתוקפנית כנגד המתנדבים, אשר כונו 'מצורעים' ו'בוגדים', לא הסתיימה באופן מילולי ולצערנו פלשה גם לפסים מעשיים של אלימות פיזית, כמו ניקוב צמיגי מכוניתה של מתנדבת בבית לוינשטיין, אשר קיבלה תעודת הצטיינות ונחשפה בשל כך.

הרקע למכתב בהול זה מגיע בעקבות חציית גבולות חדשים. במסגרת כינוס של ועדת המעקב של ערביי ישראל, התבטא ח"כ גמאל זחאלקה כנגד מתנדבי השירות האזרחי- מהמגזר הערבי, תוך שהוא משגר איום מפורש לעבר המתנדבים, "מי שעושה שירות לאומי, עליו להתבייש. בחורה צריכה לדעת שאם היא הולכת לשירות לאומי, יש סיכוי שאיש לא יתארס לה והיא תהיה מוחרמת. כך גם כל בחור. זה הדבר הצודק לעשות ואין כל דרך אחרת".

מנכ"ל המנהלת הוסיף: "אני סבור כי איום כזה של חרם והדרה חברתית כמוה כהסתה חמורה כנגד אזרחי המדינה, הנוגדת את סעיף 144ד2 בחוק העונשין ה'תשל"ז-1977. הדבר חמור הרבה יותר כשמדובר על איום בחרם ובהדרה חברתית על רקע בחירתם של אזרחים לתרום למדינתם בשירות ממלכתי במסגרת החוק".

לסיום ביקש שר-שלום ג'רבי מהיועץ המשפטי לממשלה, לפתוח בחקירה של הגורמים המסיתים כנגד המתנדבים ולמצות עמם את הדין, על מנת למנוע את תוצאותיה הקשים של ההסתה.