לשדך נשים לגברים צעירים מהן

בבנייני האומה בירושלים התכנסו היום (רביעי) כ-700 גברים ונשים בכנס העשור של ארגון ישפה בנושא "על רווקות, מפגשים וזוגיות". זו השנה הראשונה שהכנס נפתח לציבור הרחב והמארגנים מדווחים על הצלחה מעל המצופה.

סגנית השר, ציפי חוטובלי, שנישאה לפני כחודש נשאה דברים בכנס ודיברה על נקודת מבטה כמישהי שעד לאחרונה הייתה במקום של הרווקות וכעת מנסה לסייע כפי יכולתה לחבריה הרווקים.

חוטובלי פנתה לקהל שהורכב ברובו משדכניות ואמרה כי "הגיע הזמן להפוך את הפירמידה, לשדך לנשים גברים צעירים מהם, מה שהיום כמעט ולא קורה".

השר אורי אורבך, מהתומכים הוותיקים של ישפה, יצא בקריאה לציבור הציוני דתי ואמר כי "צריך להבין שהרווקים הם חלק מהקהילה והציבור ולא משהו חיצוני ממנו. כשמגדירים משהו כבעיה אנחנו לעתים מסתכלים עליו כמשהו חיצוני לחברה ולא משהו ששייך לה".

את הכנס השנה ייחדו בישפה ליצירת היכרות בין עולם הרווקות לבין השדכנים, ההורים והמחנכים. לשם כך, גובשה קבוצת מיקוד של כ-20 רווקים ורווקות שבנו את הכנס על פי הנושאים שלדעתם רלוונטיים לאלה הרוצים להכיר את עולמם ולהבין את ההתמודדויות היומיומיות שלהם.

החלק המרגש של הכנס היה כאשר אמו של יו"ר ישפה חיים פלק עלתה לבמה לברך אותו על מפעלו, והעניקה לו תעודת הוקרה לכבוד השידוך ה-40  שהשתדך לאחרונה בתווכו. פלק הנרגש אמר כי הוא רוצה להזכיר ברגע זה את מורו ורבו הרב חנן פורת "שלימד אותי לדעת לחלום ולדעת גם להגשים".