בוגרי השמינית באלקנה בחרו לציין את סיום הלימודים בארגון קייטנה לילדים בעלי מוגבלויות ונכויות בסיוע עמותת "חברים לרפואה".

הקייטנה מתקיימת השבוע באלקנה בהשתתפות כשלושים חניכים מרחבי הארץ.

על ארגון הקייטנה שקדו בוגרי השמינית זה כמה חודשים יחד עם הנוער מגרעין אריאל ובסיוע הקומונרית של בני עקיבא. הם התרימו כספים, תיאמו פעילויות אתגריות כמו נסיעה בריינג'רים, שייט בקיאקים ובילוי בסופרלנד, שכרו שני אוטובוסים, אמבולנס וחובש צמודים, הדפיסו חולצות וכובעים, הקליטו באולפן שיר לקייטנה ורתמו את הקהילה לסייע בארגון ארוחות ופעילויות.

את הקייטנה מתפעלים בהתנדבות כחמישים בני נוער מהיישוב, מסיימי כיתות י' עד י"ב. אלו בני נוער ערכיים ויוזמים, שיודעים היכן זקוקים להם ונחושים לעזור ולתרום, והכול בחיוך ובשמחה. בזכותם מתאפשר לשלושים ילדים ובני נוער בעלי מוגבלויות לחוות שבעה ימי שמחה ואושר, ובמקביל זוכים בני משפחותיהם למנוחה ולזמן למילוי המצברים.

לכל חניך מוצמד חונך שמסייע לו עשרים וארבע שעות ביממה בכל הפעילויות היומיומיות כמו אכילה ורחצה. צוות טכני של בני נוער מסייע בהעלאת החניכים הנכים לאוטובוסים, בקיפול כיסאות הגלגלים ועוד.

בישוב מספרים כי "ביום חמישי הקרוב יעזבו בוגרי השמינית את הקייטנה למשך שעתיים וילכו להיבחן בבחינת הבגרות האחרונה שלהם, באזרחות".

"מבחינה מעשית – הם קיבלו מאה! גם במקומות נוספות כמו אורנית, יקיר, בית אל, דולב, קריית ארבע וכפר גנים מתקיימות קייטנות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שמארגנים מסיימי השמינית בסיוע בני הנוער ותושבי המקום. בני הנוער האלו מהווים את הפנים היפות של עם ישראל".