שער הכניסה לאושוויץ. העתק בירושלים
שער הכניסה לאושוויץ. העתק בירושליםפלאש 90

זעם רב פרץ בקרב עובדי המשרד להגנת הסביבה במהלך מסע יהודי שהתקיים לפני כשבועיים בבודפשט שבהונגריה.

למסע היהודי להכרת מעשי הנאצים על אדמת הונגריה יצאו כשלושים מעובדי המשרד בינהם גם שתי עובדות ערביות. מעדויות שהגיעו לערוץ 7 עולה כי אותן שתי עובדות הציגו עצמן כמי שמייצגות את "מדינת פלסטין" ולא את מדינת ישראל.

על עובדי המשרד נאסר לשוחח עם התקשורת על התקריות השונות בין העובדים היהודים לעובדות הערביות אך עדת ראייה סיפרה בכאב לערוץ 7 על אחד האירועים "במהלך ביקור במסעדה שאל בעל המסעדה את אותן שתי ערביות מהיכן הן ואלה השיבו כי הן מפלסטין. הדבר עורר כעס רב בקרב חברי המשלחת. אנחנו כאן מיצגים את מדינת ישראל ומצפים מכולנו לא להביע דעה אישית אלא לקדם את מדינת ישראל".

עדת הראייה סיפרה כי העובדים עצמם חוששים לדבר על שאירע מאחר והנהלת המשרד שיגרה אליהם מסר ברור לפיו מי שישמיע טענות נגד אותן עובדות ערביות יעלה מיד לשימוע.

המשרד להגנת הסביבה מסר בתגובה לכתבה "אנו גאים בכך ששתי עובדות בנות המגזר הערבי השתתפו במשלחת של ההסתדרות שקיימה טקס זיכרון לקורבנות השואה בבודפשט. שתי העובדות, יחד עם שאר נציגי המשרד, השתתפו באופן מכובד בשלל הטקסים והסיורים שאורגנו, בין היתר בגטו היהודי.

בניגוד לנטען, המשלחת לא מומנה מכספי המדינה, אלא ע"י העמותה לקידום כלכלי-חברתי של הסתדרות עובדי המדינה. הטענה בדבר 'איומים' כאלה ואחרים על עובדים הינה משוללת כל יסוד, מנותקת לחלוטין מהמציאות ומטרתה להכפיש באמצעות שקרים ולסכסך בין העובדים על רקע אישי וגזעני.

צר לנו על הניסיונות לנפח שיחת חולין פרטית שהתקיימה בערבית בין העובדת לבין מוכר בדוכן שווארמה ברחובות בודפשט, בה זיהתה עובדת אחרת את המילה פלסטין, למימדים המכפישים את כבודה של המשלחת ושל העובדת".