לרגע הופתע. טופורובסקי
לרגע הופתע. טופורובסקיפלאש 90

הצעת החוק הראשונה של חה"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), תיקון לחוק הבחירות: הצבעת סטודנטים בקמפוסים, נפלה היום (יום א') בועדת שרים לחקיקה.

חה"כ טופורובסקי זעם לאחר ששמע את התוצאה "אני לתומי חשבתי שבפני שרי מדינת ישראל עומדת ראשית כל טובת אזרחי המדינה ועתידה. מגוחך כי הצעת חוק פשוטה שכזו לא מתקבלת".

"הסכמתי לדרישות ועדת הבחירות בנוגע להצטרפות הסטודנטים לקלפיות קיימות באזור הקמפוס ולא להקמת קלפיות נוספות בתוך הקמפוסים והסטודנטים שיהיו זכאים להצביע בקלפיות אלו יהיו רק סטודנטים שבתיהם רחוקים יותר מ-70 ק"מ מהקמפוס והם עדיין לא מוכנים להקל על קהל הסטודנטים אשר תרומתו וחלקו בישראל כה קריטי ומשמעותי. תגובת שר הפנים ושרת המשפטים היא פגיעה חמורה וזלזול ברור בקהל הסטודנטים", הוסיף.

השרה לבני אמרה בוועדה כי היא חושבת שאנשים צעירים, כוחם במותנם והם מסוגלים לנסוע רחוק לשם הצבעה. השרה לבני והשר סער הדגישו כי אין לאפשר לסטודנטים פריבילגיות מיוחדת על פני שאר הציבור.

חה"כ טופורובסקי אמר בתגובה, כי "מעניין אותי אם השרים לבני וסער באמת מאמינים במילים הללו שנאמרו. הרי לסטודנטים מגיעות מלגות שונות, הטבות שונות במס הכנסה, ארנונה, תחבורה ציבורית וכדומה- את כל אלה יש לבטל? האם המדינה לא צריכה לשאוף להקל על אותם צעירים שרוכשים השכלה כדי שבהמשך יוכלו לתרום ולהשפיע על אופייה של המדינה. נכון שעניין זה נראה פעוט וחסר חשיבות למעטים אבל זהו מסר חד ופוגעני".

בעקבות התנגדותם של לבני וסער, כל שרי הליכוד ביתנו הצביעו נגד החוק וההצעה נפלה.