בכיר פלסטיני: מחכים לתשובה מנתניהו

באולם ירושלים בכנסת התקיים היום (שני) כנס ביוזמת ח"כ משה מזרחי (עבודה) בנושא התהליך המדיני, בו השתתפו בין השאר אשרף אל-עג'רמי וד"ר חליל שקאקי.

 אל-עג'רמי, מי שהיה שר האסירים ברשות הפלסטינית ובעברו כמחבל ישב בכלא הישראלי 12 שנה, התבטא בחריפות בכל הנוגע לתוצאות הקיפאון המדיני.

"אנחנו נלך על מלחמה גסה מאוד ושני העמים ישלמו מחיר כבד מאוד ובסופו של דבר ילכו על תהליך מדיני. אני חושב שאין לרשות הפלסטינית אלטרנטיבה אלא לחזור לאו"ם", אמר אל עג'רמי.

לדבריו, "אם לא יהיה תהליך מדיני אנחנו נלך לעימות ואנחנו נלך לאלימות. בימין הישראלי חושבים שעם הזמן הפלסטינים שוכחים את גבולות 67 ויסתפקו בשטחי A ו-B, אני רוצה להגיד לכם, אין פלסטיני אחד בעולם שיוותר אפילו על סנטימטר מגבולות 67. האלטרנטיבה היא מדינה אחת".

אל עג'רמי ציין, כי "היינו צריכים לקבל תשובה מנתניהו אם הוא מוכן לקבל את העיקרון של שתי מדינות על בסיס גבולות 67, הוא היה צריך להחזיר תשובה לנתניהו, אך עד היום לא קיבלנו תשובה. מי שניהל את המו"מ היה יאסר עבד ראבו, הוא ישב בביתו של נתניהו".

בתום דבריו של עג'רמי זכה למחיאות כפיים ממשתתפי הכנס. נציין כי בלשכת נתניהו הכחישו את טענות אל עג'רמי.

נציין כי מארגני הכנסת ביקשו להכניס את אל עג'רמי ואת ד"ר חליל שקאקי, ראש המכון למחקר מדיניות ודעת קהל ברמאללה, כאח"מים, אולם משמר הכנסת העביר את השניים את כל הבדיקות הרגילות. המארגנים ביקשו להזמין לכנס גם את ג'יבריל רג'וב אך השב"כ סירב לאשר את כניסתו לכנסת.