תחבורה ציבורית (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)
תחבורה ציבורית (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)פלאש 90

את ההחלטה קיבל השר כץ בעקבות פנייתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און מלפני כשנה. השניים ביקשו ממנו להתקין תקנות חדשות בנושא תשלום עבור עגלות ילדים בתחבורה ציבורית.

בפנייתם הסבירו עורכי הדין בר-און וכהן כי הורים הנוסעים עם ילדיהם, בני פחות מ- 5 שנים, בתחבורה ציבורית, נאלצים לשלם מחיר כפול. על פי המציאות שהייתה קיימת עד היום רק אם מסכים ההורה לקפל את העגלה ולהחזיק את התינוק בידיו, יזכה להטבה המגיעה לו לפי חוק – נסיעה חינם לילד עד גיל 5.

עורכי הדין בר-און וכהן הסבירו במכתבם לשר כץ כי הבעיה מתעוררת במלוא עוזה כאשר האוטובוסים מלאים בנוסעים, וכל מקומות הישיבה בהם – תפוסים. במקרה כזה, כאשר הורה עולה לאוטובוס עם ילד בעגלה, ונדרש לקפלה ולהחזיק בנוסף לעגלה גם את ילדו בידיו, וזאת בעמידה במשך כל הנסיעה – הדבר אינו בטיחותי בעליל. כיוון שכך הורה אחראי, המסרב ליסוע בעמידה תוך אחיזת ילדו בידיו, בשל הסכנה הבטיחותית הגלומה בכך – ומעדיף להותיר את ילדו בעגלה, באופן בטיחותי יותר – מחוייב בכרטיס נוסף.

"יוצא איפוא", כתבו השניים לשר התחבורה "כי דווקא הורים לילדים קטנים שעושים שימוש בתחבורה ציבורית, ואינם נהנים ממעמד כלכלי גבוה – נאלצים לשלם עבור כרטיסים כפולים, דבר המעמיס עליהם הוצאה נוספת של מאות ש"ח בחודש!".

לטענתם מעבר לבעיות הבטיחות הנובעות מההנחיה לקפל את עגלות הילדים, גורמת ההנחיה לאפליה לרעה של ציבור זה. "לצורך ההשוואה – נוסעים שגוררים אחריהם עגלות שוק, אינם נדרשים לשלם בגינן כרטיס נוסף. כך אף נוסעים הסובלים מעודף משקל קיצוני, ה"תופסים" שני כסאות – משלמים, כל אחד, כרטיס אחד בלבד".

כאמור, בעקבות פנייתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און מלפני כשנה, חתם היום שר התחבורה על צו לפיו יוכלו הורים לעלות עם עגלות ילדים לאוטובוסים ללא תשלום עבור עגלות הילדים.