הפגנה סמוך לבית מעריב
הפגנה סמוך לבית מעריבצילום: פלאש 90

הנהלת מעריב קיימה אמש פגישת מו"מ עם ועד העובדים של העיתון עד שעות הלילה המאוחרות בה סוכם כי הצדדים ימשיכו במו"מ אינטנסיבי ומרתוני תוך שקיפות, ענייניות ובתום לב, כך מסרו הצדדים לבית הדין לעבודה.

בהודעה שנמסרה הבוקר (שלישי) לבית הדין נמסר עוד, כי בנסיבות העניין, הצדדים יודיעו לביה"ד על תוצאות המשא ומתן מחר ב-9:00 בבוקר.

נזכיר כי הנהלת העיתון דרשה מהועד לקבל תוכנית הבראה הכוללת קיצוץ רוחבי מדורג בשכר, על פי גובה השכר, ופרישה מרצון של 25 עובדים ממעריב וממקור ראשון.

ההנהלה הבהירה שאי קבלת תכנית ההבראה על ידי העובדים תוביל באופן כמעט מיידי לסגירה מוחלטת של העיתון מעריב ויחד איתו העיתון "מקור ראשון".

עובדי המנהלה והעיתונאים כונסו לישיבת חירום במהלכה התברר כי בקרב העובדים קיים רוב גדול לתמיכה בהצעת ההנהלה, אולם חברי הועד הבהירו כי הם המוסמכים לנהל מו"מ ואין בכוונתם לקבל את תכתיבי ההנהלה.

העיתונאי קלמן ליבסקינד, איש מעריב, פרסם אתמול בדף הפייסבוק שלו סטטוס זועם בנושא.

"הערב נפל דבר ב"מעריב". ועד העובדים כינס את כולנו והודיע שהגיעה העת לקבל "החלטות קריטיות". על השולחן עמדה תכנית ההנהלה להבראת העיתון. בדסק החדשות נאספו המוני עיתונאים שהגיעו בקושי רב מכל רחבי הארץ", ציין ליבסקינד, "אני לא נכנס כאן לשאלה אם מדובר בתכנית מצוינת או תכנית איומה. כל דעה לגיטימית. כל דעה ראויה להישמע. דעתי שלי אינה שווה יותר משל מי שחושב אחרת ממני".
 
לדבריו, "אחרי שעה ארוכה של דיונים היה ברור לכל מי שנכחו באסיפה שרוב עצום תומך בתכנית הקיצוצים של ההנהלה. הוועד, שפחד להפסיד, החליט בצעד שערורייתי לפזר את העובדים ללא הצבעה וכעבור שעה קלה הודיע שאין לו צורך להביא את העניין להצבעה משום שהוא מוסמך להחליט".
 
"ההתנהלות הזו היא שבירה של כל הכלים. מי שמדברים איתנו על סולידריות ועל אחוות עובדים הוליכו את כולנו בכחש וברמייה ומובילים את "מעריב", את "מקור ראשון" ואת כולנו בדרך לסגירה ולפיטורים של 425 מפרנסים, בלי הגינות מינימלית ובלי לשאול אותנו מה אנחנו רוצים. מביש", קבע.