זבולון אורלב
זבולון אורלבשלומי שלמוני
מקורביו של חבר הכנסת לשעבר, זבולון אורלב, הגיעו היום (שלישי) לביתו בירושלים כדי לשכנעו להוביל את רשימת 'הבית היהודי' בבירה ולהתמודד על ראשות העיר מול ניר ברקת.

בין המקורבים: סגן ראש העיר דוד הדרי, הרב איתן אייזמן, יו"ר הסניף בירושלים איציק משה, ומנכ"ל משרד הדתות לשעבר, מאיר אזרד.

חברי המשלחת טענו במהלך המפגש כי רק אורלב יוכל להנהיג את רשימת 'הבית היהודי' ולהוביל להישגים משמעותיים בירושלים. לדבריהם, אורלב הוא זה שיוכל למנוע מחלוקות ופילוגים בעיר.

אורלב האזין לדברים ואמר לאורחיו כי הוא מבין היטב את בקשתם, ישקול בכובד ראש את הדברים "מתוך אחריות לירושלים ולציונות הדתית", והוסיף כי באופן עקרוני, הדבר אינו עולה בקנה אחד עם תוכניותיו האישיות.

יש גם תנאי: אורלב אמר למקורביו כי הוא מייחס חשיבות רבה לכך שתהיה "הסכמה רחבה" למועמדותו, והבטיח לפרסם את החלטתו בימים הקרובים, עוד בטרם תתכנס מועצת הסניף לבחור את ראש הרשימה ומועמדי 'הבית היהודי' לבחירות בירושלים.

לערוץ 7 נודע כי יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט ויו"ר 'תקומה' אורי אריאל, מבקשים למנות מועמד מוסכם על כל גווני הציונות הדתית בירושלים, אולם בהנהגת הסניף המקומי מסרבים להיענות לבקשתם ומקדמים את מועמדותו של אורלב.