דפני: לפיד רכב על המחאה, לא נשתוק

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שלישי) תקפה הפעילה החברתית דפני ליף את שר האוצר יאיר לפיד, "יאיר לפיד, אתה רכבת על המחאה החברתית, אתה הפכת בין לילה לדור המשך אכזרי עוד יותר של המדיניות של נתניהו. אתה יודע לדבר את המחאה אבל אתה לא יודע לעשות אותה. אתה משחק בתקוות של האנשים. אתה שקרן ואתה ציני".

עוד אמרה ליף כי הם יצאו לרחובות, "גינו אותנו, וניסו להפוך אותה לאוכלוסייה הזויה של אנשים. 10% מאזרחי ישראל יצאו לרחובות והממשלה רק התעלמה והקימה ועדה כדי להפסיק את המחאה. ואז בחירות, פנים חדשות, הבטחות חדשות, כיבוש המחאה החברתית על ידי כל הגופים. ופתאום כל המפלגות מדברות על צדק חברתי ו-50 חברי כנסת חדשים ומפלגה של 19 מנדטים, שמבטיחה לא לפגוע באדם העובד. אבל הממשלה התחלפה והפוליטיקה נשארה אותו דבר".

"עברו שנתיים. אי אפשר להגיד שלא נתנו צ'אנס לנבחרי הציבור לבוא לציבור, לאנשים שאמורים לקצץ להם בקצבאות ילדים וכבר ככה אין להם הרבה, אין להם עוד שנתיים. מה יותר חשוב - ממשלה שעומדת על כרעי תרנגולת והבטחות כוזבות או מיליוני אזרחים שמשלמים מסים ורוצים לחיות את חייהם בכבוד? מי הפך אותם ליותר חשובים משנים של מאבק ציבורי עיקש. לכן אני אומרת, אם התקציב יעבור, אסור שהממשלה הזאת תמשיך לפעול. הממשלה הזאת עדיין יכולה להחליט שהיא לא תעביר את התקציב".

במסיבת העיתונאים השתתפו גם דורין כפיר אמא לבן 16 ממשפחה של בוחרי ליכוד שאמרה, "לאחרונה לתדהמתי שמעתי את חברי הכנסת הנכבדים מכנים אותי בשמות של 'פופוליסטית, שמאלנית ואנרכיסטית'. אבי ז"ל מין הסתם מתהפך בקברו. ולמה קראים לי שמאלנית ואנרכיסטית? כי אני נלחמת על החיים של הילד שלי".

איציק אלרוב, מארגן מחאת הקוטג' אמר, "המאבק ביוקר המחיה מאגד סביבו 99% מאזרחי ישראל - דתיים וחילונים, ערבים ויהודים, נשים וגברים, עולים וותיקים ולכן כולם מתאחדים ודורשים שינוי".

בסוף מסיבת העיתונאים קראו המשתתפים לציבור להציף את הרחובות במוצאי שבת.