בוסטון, השבוע
בוסטון, השבוערויטרס
החשוד בפיגוע בבוסטון באמצע חודש אפריל הגיע היום (רביעי) לבית המשפט לדיון נוסף בעניינו.



משפחות הנפגעים הגיעו גם הן לבית המשפט בנסיון לקבל תשובות כיצד אירע הפיגוע ולהביע את מחאתן בבית המשפט.


ליז נורדן, אם לשני בנים שאיבדו כל אחד מהם רגל, אמרה לרשת NBC כי בכוונתה להגיע ולמחות מול הרוצח המתועב. "אני באה כדי להבין מה קרה באותו היום. איך מישהו יכול לעשות מעשה נורא כזה שפוגע באנשים חפים מפשע?".



בנה הצטרף לקהל הגדול של ניצולי הפיגוע שיגיע לבית המשפט הפדרלי בבוסטון כדי לראות מקרוב את המפגע. "אני פשוט מרגיש אי שקט נפשי ואולי היום אוכל לנסות למצוא תשובות למה זה קרה", אמר הבן.
 
המפגע עצמו, דז'וחר צ'רנייב, בן ה 19 הועמד לדין על מעשיו וצפוי לגזר דין קשה במיוחד. הוא טען בבית המשפט כי לא הפעיל את המטענים. יחד עם משפחות הנפגעים הגיעה גם קבוצה קטנה ותמהונית התומכת במפגע שהריעה לו בכניסתו לבית המשפט וצעקה לעברו ״צדק״.


המשפט מתנהל תחת אבטחה הדוקה של המחלקה להגנת המולדת קציני בטחון גלויים וסמויים ואנשי משטרה. התובע הכללי אריק הלודר עדיין לא החליט אם לבקש עונש מוות לנאשם, אזרח אמריקאי שנולד בדאגסטן.



בפיגוע נרצחו ארבעה בני אדם, בינהם ילד בן 8. יותר מ- 260 בני אדם נפצעו, רבים מהם איבדו את הגפיים. חוקרי ה-FBI מסרו כי שתי הפצצות שהופעלו הוטמנו בתוך סירי לחץ עם כדוריות ברזל ששימשו כרסיסים, והוחבאו בתוך ילקוטים או תיקי גב. ככל הנראה שני המטענים פוצצו מרחוק, באמצעות שעונים שכוונו להתפוצץ פרק זמן מסוים לאחר הנחתם.