יעלון בצאלים. היום
יעלון בצאלים. היוםצילום: אריאל חרמוני

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס היום לתוכנית הרב שנתית של צה"ל הכוללת את שינוי פניו של צה"ל תוך ניתוח השינויים באזור.

"אנו ניצבים בפני תוכנית רב שנתית מהפכנית, בסיומה, בעוד שנים מעטות, נראה צה"ל אחר. נוכח השתנות האיומים סביבנו ובעקבות יכולות שצה"ל פיתח, הגענו למסקנה שעלינו להוביל רפורמה משמעותית ולא לשעבד את העתיד על חשבון ההווה", הסביר יעלון.

לדבריו, "צעדים אלו נעשים באחריות ובשיקול דעת, והם כוללים השקעה באמצעי לחימה ובמערכים שיסייעו לצה"ל להמשיך לשמור על פער טכנולוגי דרמטי אל מול המדינות והארגונים שסביבנו. נמשיך להשקיע באבני היסוד של הדרך הזו: חימוש מדויק, מודיעין, תקשוב, הגנה אקטיבית וסייבר, מתוך הבנה ששדה הקרב העכשווי והעתידי שונים לחלוטין מכל מה שהכרנו בעבר".

יעלון מסביר, כי "העתיד הנראה לעין עלול להוביל אותנו לעימותים שיוכרעו באמצעות עליונות טכנולוגית של צה"ל, באוויר, בים וביבשה, עם פחות כלים כבדים ושימוש הולך וגובר בכלים מתוחכמים ובלתי מאוישים שמעניקים לנו יתרון משמעותי על פני כל אויב. איננו משתעבדים לטכנולוגיה – אנו משתמשים בה ומתאימים אותה למציאות החדשה בה קרבות צבא מול צבא, במתכונת שפגשנו בפעם האחרונה לפני 40 שנה, במלחמת יום הכיפורים, הופכים לפחות ופחות רלוונטיים".

"שינויים אלו יסייעו ללוחמים לפעול ביעילות רבה יותר, תוך ניצול היתרונות האנושיים והטכנולוגיים שיעניקו להם אפשרויות רבות להכריע את הקרב באופן מוחץ ומהיר", טוען יעלון, "לכן נקפיד לא לפגוע בהתעצמות ונוסיף להשקיע בה, שכן היא זו אשר תשמור על היתרון האיכותי של מדינת ישראל".

"האילוצים התקציביים בשנים 2013-2014 מאלצים את צה"ל לנקוט בצעדים כמו פגיעה באימונים ובתעסוקה המבצעית של מערך המילואים, אך בכוונה שלא לפגוע בהתעצמות לטווח הארוך תוך לקיחת סיכונים לטווח הקצר", הוסיף שר הביטחון.