ממשיכים קדימה. הטקס בכיסופים
ממשיכים קדימה. הטקס בכיסופיםלשכת סגן שר החינוך
טקס מרגש לציון שמונה שנים לעקירת היישובים בגוש קטיף, התקיים הערב (חמישי) בכיסופים שעל יד רצועת עזה, במקום הקרוב ביותר ליישוב גוש קטיף שנעקרו.

הטקס אורגן על ידי ועדת מתיישבי גוש קטיף והשתתפו בו חברי כנסת, אישי ציבור ומשפחות שגורשו מגוש קטיף.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) נאם ואמר "אנו מצדיעים לגבורתכם וליכולתכם להתנער מהעפר, לקום ולהתעודד, להמשיך אל העתיד, להמשיך לבנות ולהאמין - למרות כל מה שעברתם.

"שמונה שנים של כאב, כאב שצריך לתעל אותו להמשך יצירה ועשייה, חזון והתיישבות אמונה וביטחון. אחרי שמונה שנים למדתי אני ולמדה החברה הישראלית כולה להעריך ולאהוב אתכם ואת עשייתכם הברוכה בגוש קטיף ולאחר מכן בהתיישבות החדשה שהקמתם לאחר הגירוש.

"למדנו להעריך את המאבק העיקש אך יחד עם זאת הבלתי אלים, את האמונה הגדולה ואת היכולה לצמוח ואף לשמוח למרות השבר והכאב הגדול".

סגן השר וורצמן המשיך ופיאר את היצירה הגדולה, כלשונו, שבנו מגורשי גוש קטיף לאחר העקירה מביתם. "החברה שיצרתם היא סמל ומופת לכל עם ישראל והערכים שהובילו אתכם ימשיכו להוביל את כלל החברה ולהצמיח אותה".

ח"כ וורצמן סיפר שלאחר הגירוש התארחה משפחה מכפר הדרום בבאר שבע, מקום מגוריו של וורצמן. "התרגשתי עד דמעות לפגוש אנשים מדהימים שעולמם חרב עליהם, שחזו אך עתה בביתם נחרב, וכמו ר' עקיבא, איש האמונה, שעומד אל מול בית המקדש הנשרף, ידעו עם כל הכאב להתחזק ולראות את העתיד, את הגאולה והבניה. 

"מרבית אזרחי מדינת ישראל, כאלו שהאמינו במהלך הפינוי מגוש קטיף, וגם כאלו שלא, לא העלו על דעתם עד כמה הרסניות יהיו התוצאות שיביא עמו המהלך. מעטים העלו על דעתם שטילים יפלו על אזור הדרום והמרכז וישביתו את חייהם של אלפי אזרחים למשך תקופה כל כך ארוכה. כתושב באר שבע חוויתי את ההשלכות הרות האסון מהרס גוש קטיף, ובכל עת שנאלצתי לשבת במקלט למדתי להעריך יותר ויותר את אשר עברתם אתם תושבי הגוש בכל אותו הזמן ששימשתם לנו חומת מגן מפני אויבינו", הודה וורצמן.

סגן השר וורצמן התתיחס בדבריו להמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. "לצערנו אנו חווים עד היום בבאר שבע, באשקלון, באשדוד ובתל אביב את השלכותיו הקשות של הפינוי ומבינים יותר ויותר את ערכה של ההתיישבות בחבל הארץ הזו שנגדעה.

"כסגן שר החינוך זכיתי בחודשים האחרונים לבקר ביישובים בהם מתגוררים אנשי גוש קטיף כיום – בנווה, בבני דקלים, בקטיף, בשומריה, באריאל ובמקומות רבים נוספים, ואני מודה כי בכל פעם מחדש כשאני פוגש את אותם מתיישבים מדהימים, ורואה את העוצמה והלהט שלא אבדו על אף הקשיים, אני מתחזק ולומד מהם אמונה בדרך מהי".

וורצמן הביע תקווה כי ישראל תשוב לבנות במקומות שנעקרו, "ואף נשאב מהכוחות הגדולים הללו להרחיב את התיישבות למקומות רבים נוספים".