הורשע. בן דרור
הורשע. בן דרורפלאש 90

האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים הגיש היום בשם לילך שם טוב, תביעה נזיקית על סך 11,082,783 ש"ח לבית משפט לענייני משפחה בפתח תקוה נגד בעלה לשעבר, איתי בן דרור, משרד הרווחה, אגף הרווחה במועצה מקומית כפר יונה, משרד הבריאות, בית חולים לב השרון ואחרים, אשר על פי כתב התביעה היו צריכים למנוע את הירצחם של שלושת ילדיה ע"י אביהם.

לפני כשלוש שנים רצח איתי בן דרור את שלושת ילדיו, עומר, אור ורוני ז"ל בביתו בנתניה, ביום הולדתה של לילך וכנקמה בה, לאחר שסימם ודקר אותם למוות. בן דרור הועמד לדין בגין הרצח, הורשע ונידון לשלושה מאסרי עולם. בנוסף הוטל עליו לשלם פיצויים ללילך בסך של חצי מיליון שקלים כפיצוי עונשי בהליך הפלילי.

כעת, ביום הזיכרון השלישי למותם, תובעת לילך את הגופים הציבוריים אשר לא הקשיבו להתרעותיה לפני קרות הרצח, ולא מנעו אותו למרות שהיה עליהם לעשות כן.

כתב התביעה הוגש על ידי עו"ד ורדית אבידן ממרכז תמורה במינוי מטעם האגף לסיוע משפטי של משרד המשפטים.

על פי כתב התביעה, בתקופה של פחות משנה מאז פרידתם וגירושיהם של לילך ובן דרור, מצבו הנפשי של בן דרור החל להתדרדר. הוא החל להתנהג בצורה מאיימת כלפי לילך וסביבתו, אושפז מספר פעמים, ניסה להתאבד מספר פעמים, החביא סכינים ואף נעצר על ידי המשטרה בגין מעשים אלו, אולם לבסוף שוחרר.

באגף מציינים כי לילך פנתה פעמים רבות לעזרת הרשויות לצורך קבלת עזרה מקצועית ומהימנה בטיפול בילדיה ובשמירה על שלומם מפני אב שהתנהגותו הידרדרה מיום ליום ושנעשה לא צפוי וללא יכולת שיפוטית ראויה, "על-אף תחושותיה הכבדות, לילך סמכה על עצתם ועזרתם המקצועית של הגורמים המוסמכים בטיפול בילדיה ובהגנה עליהם ופעלה על פי הנחייתם – תחילה הפגישה עם הילדים עמו במרכז הקשר, ולאחר מכן מחוצה לו משהכריזו הגורמים השונים כי הוא אינו מסוכן. מסוכנתו של איתי בן דרור נבחנה על ידי גורמי הרווחה מבלי שנערכה כל חוות דעת פסיכיאטרית מקצועית".

עוד מציינים באגף כי מעט לפני הרצח הופסק הפיקוח על הסדרי הראיה של בן דרור עם ילדיו, ללא התייעצות מסודרת בין שירותי הרווחה לבין שירותי בריאות הנפש, "התלונות שהגישה לילך כנגד בן דרור במשטרה לא הובאו לידיעת גורמי הרווחה והערכת המסוכנות שלו לא הובאה לידיעת הגורמים המטפלים במשפחה".

בתביעה זו מבקשת לילך להוכיח כי העובדה שבן דרור היה התוקף הישיר שגרם למותם של ילדיה, אינה שוללת אחריות של גורם ציבורי עקיף שהיה מעורב באופן מקצועי בטיפולו ובפיקוח עליו . לא כל שכן, כאשר אותו גורם לא פעל באופן מקצועי המצופה ממנו ולא השתמש באמצעים הקיימים בידו ובסמכותו כדי למנוע את הרצח.

האגף לסיוע משפטי, במסגרת תוכנית ייחודית שמטרתה להעניק סיוע משפטי, נפשי וטיפולי, למשפחות שיקיריהם נרצחו, מייצג את לילך שם טוב.

מאחר והתביעה הוגשה לבית המשפט לענייני משפחה לא נוכל להעביר את כתב התביעה המלא.