אלי ישי
אלי ישיפלאש 90

מותג סכיני הגילוח XBLADE הביע היום (א') התנצלות בפני חבר הכנסת אלי ישי (ש"ס) בעקבות סדרת שלטי חוצות של משרד הפרסום BB&A שבחרה את חברי הכנסת אביגדור ליברמן ואלי ישי לשמש ללא ידיעתם כפרזנטורים למותג סכיני הגילוח – כך דווח היום ב'אייס'.

תחת הכותרת "גם אני גילחתי חצי מהכסף" בליווי תמונות של ליברמן וישי, ראה הקמפיין אור באמצעות הצגת דמויותיהם כשחצי משיער פניהם מגולח. בהמשך הופיע החלק השני של מודעות הרחוב במהלכו  נחשף מותג סכיני הגילוח, שלכאורה הצביע על השימוש שעשו בו חברי הכנסת.

לטענת ח"כ אלי ישי, נעשה בהצגתו שימוש לא הוגן שכן על פי ההלכה יש איסור להשתמש בתער.

בהמשך שוגר מכתב בנושא לפני נקיטת הליכים משפטיים בטענה לעבירת לשון הרע. את המכתב שיגר עורך דינו חגי אדורם למשרד הפרסום: "הצגתו של מרשנו, ח"כ אלי ישי" נכתב בו, "כמי שמתגלח באמצעות סכין גילוח, אשר כאמור חל איסור הלכתי לעשות בה שימוש פוגעים במרשנו ומבזים אותו בעיני הבריות כהגדרת לשון הרע....הפרסומים הפוגעניים והחוזרים בפומבי הנ"ל בחוצות הרחובות מהווים עבירה פלילית לפי סעיף 6 לחוק לשון הרע...מעבר לכך במעשיכם ובמחדלכם הנ"ל, פרסום תמונתו של ח"כ ישי למטרות רווח כספי ללא נטילת רשות מוקדמת ממנו מהווה עוולה נזיקית כלפיו ונסיון פסול לעשות עושר ולא במשפט על חשבונו"

עורך דינו של ישי הבהיר עוד בפני BB&A כי "בשלב זה הנכם נדרשים, תוך ולא יאוחר מתום 24 שעות מקבלת מכתבנו זה בפקס להסיר באופן מיידי כל שלטי הפרסום - קיימים - וכמובן המנעות מהצבת שלטי פרסום נוספים/ אחרים ו/או שימוש בכל מודעה, בכל מדיה שהיא, בה מופיעה תמונתו של מרשנו לרבות הימנעות מאזכור שמו".

בחברת סכיני הגילוח XBLADE הזדרזו להיענות לבקשה ובהודעה שהועברה לגופי התקשורת סיפרו על גניזת הקמפיין בכיכובו של ישי: "בימים האחרונים שלחנו לך ידיעה אודות קמפיין הכרזות של מותג סכיני הגילוח "אקסבלייד". בעקבות קבלת מכתב התראה מבא כוחו של ח"כ אלי ישי, עו"ד חגי אדורם, לפיו הכרזות בהן מופיעה תמונתו של ח"כ ישי פוגעות בשמו הטוב, ולפיכך התבקשנו חד-משמעית להסיר לאלתר את כל הפרסומים התלויים ברחבי הארץ בהם מצולם ח"כ ישי. לטענת עורך הדין חגי אדורם, המייצג את חבר הכנסת אלי ישי, פרסום תמונות מרשו מנוגד להוראות חוק איסור לשון הרע ולחוק הגנת הפרטיות, זאת בין היתר מכיוון שנראה בהן ח"כ אלי ישי כמשתמש לכאורה בסכין הגילוח, דבר המנוגד להלכה היהודית".

"בהתאם לבקשתו, ובמקביל להסרת כל שלטי החוצות בהם מופיע ח"כ אלי ישי ברחבי הארץ, אנו שולחים אליך את מכתב ההבהרה הרצ"ב בו אנו מתנצלים על כל פגיעה אם נגרמה ברגשותיו של ח"כ אלי ישי מחמת פרסום תמונתו במסגרת הקמפיין. חשוב לנו לציין כי הכל נעשה ברוח טובה והומוריסטית, וללא כוונה לפגוע, ומתוך מחווה לרגישות החברתית שח"כ ישי מפגין בנושא יוקר המחייה בישראל".